فرایند یادگیری ریاضیات از دیدگاه پیاژه

اشتراک‌گذاری در:

پیاژه می گوید یادگیری #ریاضیات فرایندی است که کودکان باید #قبل از رفتن به مرحله بعد ، مهارت های مربوط به مراحل #پایین_تر را یاد بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری پهنه پرواز به نقل از کانال آموزش اختلالات، از نظر پیاژه #پیش_نیازهای اولیه یادگیری #ریاضی شامل : نگهداری ذهنی ، طبقه بندی ، ردیف کردن، بازگشت پذیری در دوره عملیات عینی(سن مدرسه) می باشد(کرک.۱۳۷۷).

بنا بر نظریه پیاژه برای آنکه #تصورات حاصل از مفاهیم ریاضی #روشن باشد دانش آموز شخصا باید به #تجربه و آزمایش بپردازد.

بر طبق این نظریه، برای آموزش ریاضی کودک باید #مهارت های مرحله قبل را فرا گرفته و خود در آموزش دست به #اکتشاف و #آزمایش بزند.
به عبارت دیگر  مواد درسی بر اساس #سن و #درک و فهم و #علاقه کودک باشد.در سنین اولیه برای آموزش باید از امور #محسوس و #عینی استفاده کرد و به کنش متقابل کودک با سایر کودکان که باعث از بین رفتن خودمداری آنها می شود توجه نمود.

اگر دانش آموز شما دچار #مشکلات ریاضی است ، #آموزش مطالب قبلی و #پیش_نیازها را در #اولویت قرار دهید

کد خبر:1114

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *