پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ نگرش‌ها به افراد دارای معلولیت را تغییر داد

اشتراک‌گذاری در:

کمیته بین‌المللی پارالمپیک (IPC) در گزارشی پژوهش‌محور اعلام کرد که بازی‌های پارالمپیک اکنون در جمع شناخته‌شده‌ترین رویداد‌های ورزشی جهان قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری پهنه پرواز به نقل از روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک و به نقل وب‌سایت IPC، به مناسبت نخستین سالگرد برگزاری بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴، کمیته بین‌المللی پارالمپیک نتایج یک پژوهش جهانی مستقل را منتشر کرد که نشان می‌دهد این رویداد موجب تغییر چشمگیر نگرش‌ها نسبت به افراد دارای معلولیت شده و بازی‌های پارالمپیک جایگاه خود را به‌عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین رویدادهای ورزشی جهان تثبیت کرده است.

تغییر نگرش عمومی در سطح جهانی
این تحقیق که به سفارش IPC و توسط شرکت نیلسن اسپورتس انجام شد، بیش از ۱۵ هزار نفر در ۱۱ کشور را پیش و پس از بازی‌ها مورد بررسی قرار داد.

نتایج نشان می‌دهد:
۷۳ درصد معتقدند پارالمپیک پاریس نگرش مثبت آنان نسبت به افراد دارای معلولیت را تقویت کرده است.

۸۰ درصد دیدگاه مثبت‌تری نسبت به توانمندی‌های افراد دارای معلولیت پیدا کرده‌اند.

۷۹ درصد پس از بازی‌ها از حضور افراد دارای معلولیت در تمام عرصه‌های جامعه حمایت بیشتری نشان داده‌اند.

روح واقعی ورزش و ارزش‌های انسانی
پس از بازی‌ها، بیش از ۷۸ درصد، پارالمپیک را نماد «روح واقعی ورزش» دانستند؛ رقمی که نسبت به پیش از بازی‌ها افزایش چشمگیری داشت. در تمام کشورها، پارالمپیک با ارزش‌هایی چون فراگیر بودن، الهام‌بخشی، تنوع و احترام پیوند خورده است.
برخلاف بسیاری از رویدادهای ورزشی، پارالمپیک بیش از هر زمان دیگری با این ارزش‌های انسانی و اجتماعی هم‌راستا دانسته شد.

تغییر ذهنیت حتی در میان بی‌تفاوت‌ها
«کریستینا مالوی»، مدیر مدیر ارتباط با کمیته‌های ملی پارالمپیک عضو IPC و سنجش تأثیرات اجتماعی در این‌باره می‌گوید: «پژوهش نشان می‌دهد حتی افرادی که پیش از بازی‌ها علاقه کمی به پارالمپیک داشتند، بیشترین تغییر نگرش مثبت را تجربه کردند. این رویداد برند پارالمپیک را در ذهن آنان ارتقا داد و موجب شد دیدگاه‌شان نسبت به افراد دارای معلولیت حمایتی‌ و محترمانه‌تر شود.»

رکورد پوشش رسانه‌ای و بازتاب جهانی
بازی‌های پارالمپیک پاریس با رکوردی تاریخی همراه شد: ۲۲۵ شبکه تلویزیونی و رسانه‌ای این رویداد را پوشش دادند.

بر اساس پژوهش نیلسن، در مجموع ۷۳۶.۳ میلیون ساعت پخش زنده اختصاصی توسط مخاطبان تماشا شد؛ افزایشی معادل ۸۳ درصد نسبت به توکیو ۲۰۲۰.

این گستردگی پوشش رسانه‌ای بیشترین تأثیر را بر مخاطبانی گذاشت که پیش‌تر علاقه‌مند به پارالمپیک نبودند.

پس از بازی‌ها: نسبت افرادی که پارالمپیک را رویدادی در سطح ورزش حرفه‌ای می‌دانند، از ۴۳ درصد به ۵۰ درصد رسید.

باور به این‌که پارالمپیک ضرورت گسترش فراگیری اجتماعی را نشان می‌دهد، از ۶۴ درصد به ۷۳ درصد افزایش یافت.

در مجموع، ۶۴ درصد پارالمپیک را رویدادی در سطح ورزش‌های حرفه‌ای دانستند و ۷۲ درصد رقابت‌های آن را کاملاً پرهیجان ارزیابی کردند.

آگاهی و محبوبیت جهانی
بر اساس یافته‌های نیلسن، اکنون پارالمپیک در زمره‌ی شناخته‌شده‌ترین رویدادهای ورزشی جهان قرار دارد. ۸۰ درصد از شرکت‌کنندگان در این پژوهش، ابزار کرده‌اند که از پارالمپیک آگاهی دارند؛ رقمی که تنها پس از بازی‌های المپیک و جام جهانی فوتبال قرار می‌گیرد.

محبوبیت پارالمپیک اکنون از بسیاری رویدادهای مهم همچون جام جهانی راگبی، سوپر بول و مسابقات جهانی دوومیدانی فراتر رفته است.

کد خبر:3230

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *