جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دستان کم توانی که به ورق های مسی جان می بخشد

اشتراک‌گذاری در:

مهدی ابراهیم پور دهنوی هنرمند دارای معلولیت که با خلاقیت خود به ورق های فلزی و مسی هویت می بخشد و هنرمندانه آثار هنری خلق می کند در مصاحبه اختصاصی با پایگاه خبری پهنه پرواز از خلق آثار بی نظیر خود و چالش های زندگی گفت :

مهدی ابراهیم پور دهنوی ، متولد ۱۳۵۹ شهرستان رفسنجان استان کرمان است و در مورد معلولیت خود گفت : معلول جسمی حرکتی خیلی شدید.. هستم . بعداز اتمام خدمت سربازی احساس ضعف و خستگی زیادی داشتم ولی همیشه فکر میکردم طبیعی هست و بخاطر اینکه ورزش و کار میکنم اینقدر خسته میشم.کم کم دیگه نه پله میتونستم بالا برم نه میتونستم راحت بشینم و بلند بشم. راه رفتنم روز به روز سخت و دشوار شد، حتی با وزش باد شدید زمین میخوردم.. رفتم دکتر یک نمونه برداری از ماهیچه پام انجام دادند که بعدها دکترهای تهران گفتند شیوه نمونه برداری اشتباه بوده و باعث بدتر شدنم شده است .

او اضافه کرد: خلاصه که با انجام آزمایش های زیاد و نمونه برداری مجدد که تهران انجام دادم بهم گفتند مبتلا به یک نوع بیماری ژنتیکی نادر شدم به اسم دیستروفی عضلانی، و اینکه متاسفانه هر 4 اندام اصلی بدنم درگیر بیماری شده.. بخاطر فلج شدنم پنج سال شاید بیشتر خونه نشین شدم،توی اتاقم خونه پدری، تا جای که حتی رفت و امد با فامیل و مهمانی هم نکردم . هیچ امیدی نداشتم. افسردگی گرفتم دردها کشیدم توی اون سالها تا به پذیرش برسم.

ابراهیم پور با اشاره به سختی های تردد در جامعه اضافه کرد: با کمک یکی از مددکارهای بهزیستی با یک اموزشگاه هنری آشنا شدم و با همه سختی ها و دشوار بودن رفت و امدنم و وضعیت بد جسمی که داشتم رفتم در کلاسها شرکت کردم.. از سال 1396 الی 97 کار با مس را شروع کردم و از سال 1398تا به امروز حدود ۷ نمایشگاه شرکت کردم که از همه گروه ها و هنرمندان شهر شرکت داشتند و من هم کارهام را برای بازدید گذاشتم.

این هنرمند در مورد فعالیت های هنری خود گفت: امسال نمایشگاه تخصصی از کارهای خودم رو برگزار کردم که اولین نمایشگاه تخصصی بنده در زمینه تابلوهای دستساز خطی مس بود..
در حال حاضر هنر رزین در شاخه زیورآلات رزینی و مس تزئینی شامل برش خطی مس و حکاکی مس، و هنر کالیگرافی خطاشی را انجام میدم که بین این هنرها مس تزئینی را به صورت حرفه ای پیگیری می کنم . در زمینه تابلوهای دستساز خطی مس واقعا پیشرفت داشتم،، در زمینه هنر رزین زیورآلات رزینی پیشرفت داشتم.. خطاشی و طراحی زیورآلات و شروع کردم و کار میکنم..

او در ادامه بیان گرد: در ابتدا مددکار خوب و باوجدانی داشتم که واقعا رسیدگی می‌کردند ، بی منت و وجدان کاری داشتند، در اینجا از خانوادم،بخصوص مادرم و برادرم و بقیه افراد خانواده ام تشکر میکنم که همیشه همراه و مشوق من بودند. از مددکارهای بهزیستی آنهایی که واقعا در اوج ناامیدی و خستگی تنهام نگذاشتند تشکر میکنم. از اساتید عزیز و بزرگواری که همیشه از روز اول تا حالا تنهام نگذاشتن و همیشه لطف و محبتشون شامل حالم بوده تشکر ویژه دارم..

مهدی ابراهیم پور در پایان مصاحبه خود از مشکلات و چالش های زندگی خود گفت: مشکل زیاد دارم ، من بعداز گذشت سالها نه خانه دارم نه کارگاه برای کار. در اتاق خوابم هم کار میکنم هم استراحت میکنم هم کسی برای دیدن کارهام میاد همین اتاق باید بازدید کنند . تمام رفت و امدم با یک ویلچربرقی هست که روزانه بخاطر کلاسهای هنری و کارهای روزانه باید روزی ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر را تردد کنم توی گرما و سرما و این ویلچر واقعا مناسب نیست.. متاسفانه در حال حاضر هیچ مددکاری ندارم.. نه اینکه ندارم، دارم ولی هیچ رسیدگی ندارم و اصلا نمیبینم مددکاری را..

پایگاه خبری پهنه پرواز با معرفی هنرمندان و قهرمانان دارای معلولیت در راستای اهداف خود تلاش می کند با افزایش آگاهی جامعه نسبت به توانمندی ها ، خلاقیت ها و مشکلات افراد دارای معلولیت، در مسیر فرهنگ سازی ، توجه جامعه را به این طیف از جمعیت سوق دهد و مشوق جامعه در شناسایی و حمایت از فعالیت های این افراد باشد .

کد خبر:754

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *