جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

روایت ابراهیم آباد

اشتراک‌گذاری در:

این برنامه در روز پنجشنبه به تاریخ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ در روستای شهسواران و ابراهیم‌آباد و قنات ان که ثبت جهانی یونسکو شده است برگزار شد.

راویان این برنامه بانو «هما داوری» مبتکر روایتگری تاریخ اراک و کارشناس ارشد اکوتوریسم و استاد «حسن نظری» پژوهشگر و جامعه‌شناس بودند.

در ابتدای برنامه خانم داوری از تاریخ باستانی حفاظت از طبیعت و ایزدبانوی آب و همچنین قناتهای ثبت جهانی ایران توضیحاتی را بیان نمودند و سپس نکاتی پیرامون فعالیت‌های گردشیاران در جهت بهبود وضعیت حس تعلق به سرزمین را ذکر نمودند.

همچنین ایشان در مورد اکوتوریسم، گردشگری مسئولانه و پایدار، فعالیت داوطلبانه در جهت توسعه این نوع گردشگری وارتباط موثر با جامعه محلی و برنامه‌ریزی های گردشیاران برای آنها نکاتی را بیان داشتند.

در ادامه بازدید از روستای شهسواران و خانه‌های بکر و مردم مهمان نواز آن انجام شد و نیز تاریخ و پیشینه سازندهای آبی ابراهیم آباد و قنات و حمام و آب انبار تاریخی آن توسط آقای نظری انجام شد و نکاتی بسیار ارزشمند از تاریخ، فرهنگ و جاذبه‌های گردشگری روستا ذکر نمودند.

در این بازدید تعامل و معاشرت با مردم روستا برای گردشگران نکته جذابی از این بازدید بود و در پایان هم با حضور در اقامتگاه بوم‌گردی «قنات ابراهیم آباد » و صرف میان وعده برنامه پایان یافت.

این روایت توسط گردشیاران و حمایت دهیاری و شورای روستای ابراهیم‌آباد و جنابان آقایان رفیعی و زمانی اعضای شورا و جناب آقای مرادی مدیریت محترم اقامتگاه بوم‌گردی ابراهیم‌آباد و اهالی محترم روستای ابراهیم آباد و شهسواران

کد خبر:486

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *