جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چگونه می توانیم تشخیص دهیم که دانش آموز در زمینه عملکرد #حافظه_فعال مشکلی دارد یا خیر؟

اشتراک‌گذاری در:

به گزارش پایگاه خبری پهنه پرواز به نقل از کانال آموزش اختلالات، برای این منظور ابتدا باید به علائم و نشانه ها دقت کنیم و بعد با استفاده از آزمون ها و تست ها برای تشخیص نقص حافظه  فعال، موارد را بررسی نماییم:

  • #رها کردن تکالیف قبل از تمام کردن آن ها
  • افراط در خیال بافی
  • بلند کردن دست برای جواب دادن به سؤال در کلاس اما فراموش کردن آن چه که باید بگوید
  • ضعف در سازماندهی یا تکمیل یک کار با چند مرحله یا انجام #دستورالعمل ها به صورت ناقص
  • جزئیات را در دستورالعمل‌ها از دست می‌دهند و نمی‌توانند فعالیت‌های طاقت فرسا را در جایی که آماده هستند، انجام دهند.
  • وقتی #علاقه زیادی به فعالیتی ندارند به راحتی حواس پرت می‌شوند.
  • صبر کردن برای رسیدن نوبت برای آن‌ها دشوار است (به عنوان مثال حرف شما را قطع می‌کنند یا سؤالی را مطرح می‌کنند و بعد  فراموش می‌کنند چه بگویند)
  • مهارت‌های #سازماندهی ضعیفی دارند.
  • علی رغم این که واقعاً سخت تلاش می‌کنند، پیشرفت #کندی نشان می‌دهند.
  • در #شروع کار یا به #اتمام رساندن کار خود به طور مستقل مشکل دارند.
    ممکن است به “دوست” خود در کلاس متکی باشند تا آن‌ها را در مسیر خود نگه دارد و وظیفه فعلی را یادآوری کند.
  • ضعف در #درک_مطلب
  • ضعف در #حل_مسئله
  • در #نوشتن و #شمردن در کلاس اشتباه می‌کنند.
  • ضعف در انجام #محاسبات ذهنی در ریاضی
  • ضعف در #ترکیب و تقطیع هجاها

کد خبر:639

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *