جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چه سنی برای یادگیری زبان مناسب‌تر است؟

اشتراک‌گذاری در:

آموختن زبانی تازه را معمولا همه دوست دارند و یا اگر هم دوست نداشته باشند به‌هرروی دانستن زبان‌های دیگر در دنیای امروز یک مزیت محسوب می‌شود

به گزارش پایگاه خبری پهنه پرواز به نقل از  نازآفرین جمشیدی: آموختن زبانی تازه را معمولا همه دوست دارند و یا اگر هم دوست نداشته باشند به‌هرروی دانستن زبان‌های دیگر در دنیای امروز یک مزیت محسوب می‌شود.

به گزارش رویداد۲۴ بسیاری از مردم دنیا تصمیم می‌گیرند و یا ناچارند زبان دیگری را بیاموزند و این تصمیم ممکن است برای مهاجرت باشد و یا پیداکردن کاری در زمینه‌ای خاص و یا موارد دیگر، اما چیزی که مهم است آموختن زبانی جز زبان مادریست که کار چندان آسانی هم نیست.

شاید برای شما هم این پرسش وجود داشته باشد که چه سنی برای آموختن زبان بهتر است؟ اصلا از چه سنی باید آموختن زبان دیگری را آغاز کرد؟

کارمن رامپرساد، مدیرمهد‌کودک‌ی دو زبانه در لندن می‌گوید: “در سنین پایین بچه‌ها زبان را یاد نمی‌گیرند بل‌که در ذهنشان اندوخته می‌شود”

همه ما بچه‌های کوچک را دیده‌ایم که به آسانی چند زبان را صحبت می‌کنند به‌گونه‌ای که رشک بسیاری را برمی‌انگیزند.

هنگامی‌که آن‌ها را با تلاش‌های بیش‌تر بزرگسالان در کلاس‌های زبان مقایسه می‌کنیم به‌آسانی می‌توانیم نتیجه بگیریم که خیلی بهتر است آموزش زبان را در خردسالی شروع کنیم.

اما پژوهش‌های علمی تصویر پیچیده‌تری از تکامل و تکوین ارتباط ما با زبان در طول زندگی ارائه می‌دهد که در آن دلایل بیشتری برای شروع یادگیری دیرتر زبان جدید وجود دارد.

به طور کلی، مراحل گوناگون زندگی هر کدام مزایایی برای یادگیری زبان دارند.

در نوزادی ما صدا‌های مختلف را بهتر تشخیص می‌دهیم، کودکان نوپا می‌توانند لهجه‌های بومی را به سرعت و مهارتی باورنکردنی فرا‌بگیرند.

افراد بزرگسال، میزان تمرکز و توجه بیشتری دارند و مهارت‌های اساسی آن‌ها مانند توانایی خواندن و نوشتن هم به آن‌ها امکان می‌دهد که مدام دامنهٔ واژگان خود را حتی در زبان مادری خودشان، وسعت بخشند. عوامل دیگری به جز سن در یادگیری زبان مؤثرند مانند شرایط اجتماعی، روش‌های آموزشی و حتی عشق و دوستی می‌تواند بر تعداد زبان‌هایی که بلد هستیم و خوب یاد گرفتن این زبان‌ها اثر داشته باشد.

کد خبر:795

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *