جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چرا پای حمید جبلی را نمی توانند به برنامه های سخیف و ضعیف «جوکر» و «اسکار» باز کنند؟

اشتراک‌گذاری در:

به گزارش پایگاه خبری پهنه پرواز به نقل از سید رضا اورنگ از سینما عشق ، حمید جبلی، از هنرمندانی است که در عرصه طنز و کمدی بعد از انقلاب،یک سر و گردن از همه بالاتر بوده و هست،حتی از اکبر عبدی.در فیلم هایی که آنان به عنوان زوج کمدی در آن بازی داشتند،تفاوت سبک این دو نفر کاملا مشهود بود.

حمید جبلی و امثال او،هنرمندانی دارای عزت نفس اند و برای خودشان و مردم،احترام خاصی قائل بوده و هستند.بنابراین در هیچ برنامه،سریال و فیلمی که بوی توهین به هنر و مردم از آن به مشام می رسید،حضور پیدا نکردند.

گرفتن دستمزد منصفانه حق هر هنرمند و هنرپیشه ای است،اما نه برای بازی در هر اثری.برخی از این آثار در شان افرادی مانند حمید جبلی نبوده و نیست.برای همین، آنان حاضر نبوده و نیستند در ازای کوهی از طلا و اسکناس نیز در برنامه های سخیف و ضعیفی چون: «جوکر»، «اسکار» و… شرکت کنند.

این تفاوت حمید جبلی با شبه بازیگرانی است که برای گرفتن پول حاضرند آبروی خویش را به بازی گرفته و در هر کار مشمئز کننده ای حضور پیدا کنند!برای این عده،نه هنر اهمیت دارد و نه برای مردم کوچک ترین احترامی قائل بوده و هستند.

آنانی که حاضر شده و می شوند به خاطر پول در برنامه ای مثل «جوکر» شرکت کرده، حرکات زشت انجام داده و الفاظ خارج از ادب از دهان خود خارج کنند،یک بار خود را در آینه تمام قد هنر برانداز کنند.آیا از خودشان شرمنده نمی شوند؟آیا پشیمانی گریبان آنان را نمی گیرد؟

اگر تحولی در وجودشان پدیدار نشد و روح آنان به جنبش درنیامد، معلوم است کاملا با پدیده هنر بیگانه بوده و در منجلاب بی هنری و بی سوادی دست و پا می زنند!

نام حمید جبلی بر جبین تاریخ سینما و تلویزیون ایران حک شده و پاک شدنی نیست.با اینکه سال هاست در قاب تلویزیون و روی پرده سینما هنرنمایی نمی کند،اما نام اش روی لب مخاطبان مترنم است.دلیل اش این است که وی هرگز حاضر نشد،خودش و هنرش را فروخته و به مردم دهن کجی کند.

برنامه هایی مانند «جوکر» و «اسکار» هرگز نمی توانند پای هنرمندانی چون حمید جبلی را به این گونه محفل های توهین آمیز باز کنند.اگر می توانستند،چنین می کردند،اما نتوانسته و نمی توانند.

این بزرگان،حتی اگر از شدت گرسنگی نیز بمیرند،حاضر نیستند عزت نفس خویش را زیر پا نهاده و در چنین برنامه های سخیف و ضعیفی،دلقک بازی های بی مزه درآورده و خود را مضحکه خاص و عام کنند!

کد خبر:575

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *