جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هنرمند نابینای اراکی پیکر تراش در تراز ملی و جهانی

اشتراک‌گذاری در:

فهیمه میرزایی هنرمند نابینای پیکرتراش متولد 1364 در اراک، دارای کارشناسی روابط عمومی  با معدل عالی که همزمان در دانشگاه به هنر تاتر هم پرداخته است و در سال 1392 در جشنواره تاتر آفتاب ( معلولین ) در اصفهان به عنوان بازیگر اول زن شناخته شد در مصاحبه اختصاصی با پایگاه خبری پهنه پرواز از مشکلات ، موفقیت ها و افتخارات خود گفت .

فهیمه میرزایی تا 20 سالگی هیچ مشکلی نداشته است تا اینکه از آن سال به بعد تا حدود 28 سالگی به مرور بینایی خود را از دست می دهد  و پس از ان با صدا به تشخیص پدیده ها می پرداخته است پس از پایان کارشناسی به دنبال کار دولتی بوده است و چون موفق نبوده در این زمینه به سمت حرفه پیکر تراشی با چوب می رود قبل از ان هم در اداره فنی و حرفه ای دوره سفالگری را گذرانده بوده است .

این بانوی نابینا نزد استاد دارستانی به صورت حرفه ای کار پیکر تراشی را ادامه می دهد  و هم اکنون بالغ بر 5 سال سابقه دارد در ابتدا یک واحد کوچک بدون کمک هیچکس با چند کار مختصر را شروع کرد  و کم کم آنرا توسعه داد تا اینکه سال گذشته با کمک بهزیستی برق 3 فاز کارگاه را جهت کوره سفال دریافت کرد.

میرزایی معتقد است که اوضاع کار هنری زیاد مناسب نیست  و دست در این کار زیاد شده است  و انتظار دارد که بیشتر شناخته شود  و دستگاهها و سازمانها بیشتر با او تعامل داشته باشند .

این هنرمند نابینا دراسفند 1400  در جشنواره ملی همام مقام اول رشته پیکر تراشی را کسب کرده است . در آبان 1402 هم در جشنواره بین المللی همام در رشته پیکر تراشی به عنوان نفر اول شناخته شد  .

از دیگر افتخارات  ایشان جایزه سرو سیمین جشنواره بین المللی صنایع دستی  و هنرهای سنتی از 27 اسفند تا اول اسفند سال گذشته  می باشد که در ان  5 هنرمند برتر ایرانی  و 3 نفر خارجی انتخاب شدند.

البته قرار بر آن است که همین جشنواره در کشور ازبکستان هم برگزار گردد و ایشان به عنوان مهمان افتخاری حضور پیدا کنند در واقع این جشنواره ( ازبکستان ) کمک خواهد کرد که او بهتر و بیشتر دیده شود  و حتی درامد هم کسب کند .
 

کد خبر:399

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *