جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نامه‌ی سرگشاده به رئیس جمهور

اشتراک‌گذاری در:

به گزارش پایگاه خبری پهنه پرواز، در پی کلمات نامتعارف ریاست جمهور جناب دکتر پزشکیان در مجلس در مورد افراد دارای معلولیت، موسی عصمتی شاعر نابینا و فعال فرهنگی ، نامه ای سرگشاده خطاب به ایشان نوشتند که در ادامه می خوانیم:

جناب دکتر مسعود پزشکیان ریاست محترم جمهور

ضمن عرض سلام می‌خواهم به عنوان یک نابینا و یک فعال فرهنگی معلول  یادآور شوم که شما حالا ریاست جمهوری کشوری را یدک می‌کشید که سرزمین فردوسی ، حافظ و سعدی‌ست . متاسفانه کلماتی را که در مجلس نسبت به معلولین ادا کردید حتی از یک مقام معمولی و درجه سه پذیرفتنی نیست چه رسد به شما که بر جایگاه دومین مقام مهم این کشور تکیه زدید .

جناب رئیس جمهور

جهانی چشم به دهان شما دوخته است ، در گفتارتان واژگانی را انتخاب کنید که زمینه نشاط و امید بخشی را در جامعه فراهم کند. حداقل انتظار ما این است که در شان یک رئیس جمهور سخن بگویید . نگذارید واژگانی را که به کار می‌برید باعث رنجش و دل‌آزردگی بخش یا بخش هایی از جامعه شود .

تردید ندارم که در به کارگیری کلمات ترحم‌آمیز و تحقیر آمیز  نسبت به معلولین غرضی نداشته اید ولی به عنوان فعال فرهنگی نابینا خدمتتان عرض می‌کنم این روزها جامعه‌ی معلولین سخت از شما آزرده خاطر شده‌اند  .آنان خوب می‌دانند رفتار ، گفتار و کردار یک رئیس‌جمهور رفته‌رفته الگوی یک جامعه خواهد شد .
بنابراین انتظار داریم نسبت به اقشار جامعه به‌ویژه قشر شریف معلولین کلمات را با دقت  ، سنجیده و درخور ادا کنید .به امید روزهای روشن برای ایران سربلند .

معلولین

ریاست_جمهوری

کد خبر:829

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *