جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نوروز در تهران و تهرانگردی هر روز

اشتراک‌گذاری در:

تهران از معدود شهرهای بزرگی است که علیرغم ترافیک سنگین و دود و آلودگی فراوان در طی سال ، در نوروز بسیار زیبا و خلوت و دل‌انگیز است . پایگاه خبری پهنه پرواز با معرفی اماکن تاریخی ، فرهنگی و طبیعی ، گردشگاه ها و مراکز دیدنی پایتخت ، شما را به تهرانگردی در ایام تعطیلات نوروز دعوت می کند :

کاخ سعدآباد

کاخ سعدآباد یکی از زیباترین کاخ های پایتخت است که متعلق به دوره پهلوی می باشد. علاوه بر باغ بسیار زیبایی که دارد باید از عمارت آن هم بازدید کنید. همچنین می توانید از موزه ای که در آن تاسیس شده است بازدید کرده و با اشیاء شاهانه دوره پهلوی آشنا شوید.

آدرس کاخ سعد آباد تهران: تهران، خیابان ولیعصر، خیابان شهید فلاحی (زعفرانیه)، انتهای خیابان شهید کمال طاهری

کاخ نیاوران

کاخ نیاوران هم یکی دیگر از کاخ های سلطنتی است که متعلق به دوره پهلوی می باشد اما باغ نیاوران متعلق به دوره قاجار است و جذابیت بسیار زیادی هم دارد. برای تهرانگردی در نوروز بازدید از این کاخ خارق العاده را از دست ندهید. در کنار تمام زیبایی های این کاخ میتوانید شاهد سقف آن هم باشید. سقف این کاخ به صورت بازشو طراحی شده است که برای دوره پهلوی یکی از عجیب ترین معماری های ممکن به شمار می رود.

آدرس کاخ نیاوران تهران: تهران، میدان شهید باهنر (نیاوران)، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

درکه

درکه یک منطقه زیبا و گردشگری در شمال تهران است و به عنوان یک منطقه ییلاقی شناخته می شود. این منطقه نزدیک دربند است و برای کسانی که علاقه زیادی به طبیعت و کوهنوردی دارند یک انتخاب خوب و ایده آل به نظر می رسد.  درکه بخصوص در فصل بهار یکی از زیباترین مناطق تهران به شمار می رود و یکی از بهترین گزینه های ممکن برای تهرانگردی در نوروز است.

آدرس درکه تهران: تهران، میدان تجریش، درکه

دربند

دربند هم یک منطقه ییلاقی است و با آب و هوای بی نظیری که دارد محل مناسبی برای تفریحات نیم روزی یا کوهنوردی در دل طبیعت است. امکانات رفاهی بسیار زیادی در این منطقه وجود دارد و شما می توانید یک روز کامل را در این جا بگذرانید. در این منطقه می توانید از سورتمه تهران نیز بازدید کرده و در صورت امکان لحظات هیجان انگیزی را با سورتمه تهران تجربه کنید.

آدرس دربند تهران: تهران، میدان تجریش، میدان دربند، دربند

فشم

جاده لشگرک به‌ سمت شمال دارای دو جاذبه گردشگری بسیار مهم در دو سمت شرق و شمال غرب است که یکی لواسان نام دارد و دیگری فشم! برای دسترسی به فشم باید مسیر خلاف جهت لواسان را در پیش بگیرید. فشم بر خلاف لواسان که یک منطقه دره مانند است در مناطق کوهستانی و ارتفاعات قرار دارد. بنابراین طبیعی است که آب‌ و هوای منطقه فشم به ‌مراتب از لواسان بهتر باشد. در فصل بهار می توانید به این منطقه بروید و از تماشای گوزن‌ ها و آهوهای وحشی لذت ببرید.  فشم یکی از بهترین خاطرات تهرانگردی در نوروز خواهد بود.

آدرس: تهران، جاده لشگرک، سمت شمال غرب

لواسان

نام شهر پرآوازه لواسان را همه ما شنیده ایم. این شهر یکی از بهترین مناطق استان تهران برای تفریحات لوکس و لاکچری است. اگر قصد دارید یک مسافرت لوکس و لاکچری به تهران را داشته باشید می توانید به لواسان بروید. در این منطقه ویلاهای گران قیمت بسیار زیادی وجود دارد و انواع کافه ها و رستوران های لوکس هم تاسیس شده اند. همچنین می توانید به بام لواسان بروید و در آنجا از تماشای مناظر طبیعی لذت ببرید. حتی اگر توانایی مالی برای اجاره ویلا و استفاده از امکانات رفاهی را ندارید باز هم می توانید به این منطقه بروید و از زندگی مردم مرفه نشین لواسان دیدن کنید.

آدرس لواسان: تهران، جاده لشگرک سمت شرق

میدان تجریش

تجریش یکی از بهترین مناطق تهران برای تفریح و گردشگری است. در صورتی که به میدان تجریش بروید می توانید امامزاده صالح را زیارت کنید و به بازار سنتی تجریش هم بروید. مراکز خرید لوکس و بسیار مدرنی هم در این منطقه وجود دارد که از جمله آن ها می توان به مرکز خرید ارگ و تندیس اشاره کرد.

پارک آب و آتش

نام این پارک کافی است تا بدانید چه هیجانی در انتظار شماست. این پارک به عنوان یک مکان مناسب برای تفریحات خانوادگی شناخته می شود و بخش های مختلفی از جمله بخش فواره و آتش، سالن آمفی تئاتر، مسیرهای پیاده‌روی، مسیر دوچرخه ‌سواری، مسیر اسکیت، بخش کودکان و غیره را دارد. در این جا همچنین می توانید از آسمان ‌نمای زیبای تهران، یعنی گنبد مینا دیدن کنید .

آدرس: تهران ابتدای بزرگراه حقانی ، بعد از چهار راه جهان کودک

موزه هنرهای معاصر

موزه هنرهای معاصر تهران یکی از موزه‌های شهر تهران است. این موزه در سال ۱۳۵۶ خورشیدی در گوشه غربی پارک لاله بنا شد.این موزه شامل مهم‌ترین و جامع‌ترین مجموعه از هنر غربی در قاره آسیا است.

خانه هنرمندان

خانه هنرمندان ایران مجموعه‌ای فرهنگی و هنری است که در پارک هنرمندان تهران واقع در خیابان ایرانشهر قرار دارد. فعالیت های خانه هنرمندان ایران نمایش فیلم، تئاتر و تله تئاتر، برگزاری نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی نظیر نقاشی، گرافیک، عکس و مجسمه، اجرای کنسرت‌های موسیقی و سخنرانی اختصاص دارد.

محوطه این بنا در یکی از باغ‌های دوره ناصرالدین شاه قاجار که فیشرآباد نامیده می‌شد و در اختیار فرزندش کامران میرزا بود قرار گرفته‌ است و بنای نخستین آن در زمان جنگ جهانی دوم برای انبار مهمات و تجهیزات نظامی توسط متفقین استفاده می‌شد.

عمارت مسعودیه 

عمـارت مسعودیه که از یادگارهای دوران قاجار می باشد و درست در مرکز پایتخت و حوالی میدان بهارستان جای گرفته است. عمارت مسعودیه از زمان ساخت تا به امروز شاید اتفاقات مختلفی بوده و به همین جهت از نظر رویدادهای تاریخی و معماری، از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

پارک ژوراسیک 

پارک ژوراسیک یکی از جاذبه های گردشگری تهران در خیابان سعادت آباد است که به معرفی کامل دایناسورها و گونه‌های جانوری درحال انقراض می‌پردازد؛ موجودات عظیم‌الجثه‌ای که زمانی تنها ساکنان روی کره خاکی بودند و فقط چند نمونه از آنها در جهان باقی مانده‌اند. این پارک برای علاقه‌مندان به مطالعه جانوارن عصر کهن ساخته شده است تا در محیطی آرام از دنیای دایناسورها بیشتر بدانند.این پارک یکی از به یادماندنی ترین خاطرات از تهران گردی در نوروز برای کودکان رقم می زند.

برج میلاد

برج میلاد تهران بلندترین سازه شهر تهران، سومین برج بلند خاورمیانه و ششمین برج مرتفع مخابراتی جهان است. امروزه مجموعه برج میلاد تهران کاربری گسترده‌ای در حوزه مخابرات و گردشگری دارد. در حال حاضر برج میلاد تهران را با عنوان نماد شهر تهران در جهان می‌شناسند. محال است قصد تهرانگردی در نوروز را داشته باشید وسری به برج میلاد نزنید!

برج آزادی

برج آزادی تهران یکی از سمبل های پایتخت است که بسیاری از گردشگران، تهران را با آن می شناسند. این برج تماشایی که در قلب میدان آزادی واقع شده است. این بنای زیبا که از شاهکارهای معماری معاصر ایران به شمار می‌رود، در فاصله سال‌های ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۰ توسط حسین امانت برای یادبود جشن‌های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی ساخته شد.

سردبیر بخش گردشگری : دکتر مهدی کزازی

کد خبر:91

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *