جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مهرداد اسکویی ، اسوه ای از مهر و هنرمندی

اشتراک‌گذاری در:

شب گذشته آئین تجلیل از مهرداد اسکویی،  فیلم ساز مستند ، مدرس فیلم سازی، عکاس و پژوهشگر تاریخ عکاسی در تالار استاد جلیل شهباز خانه هنرمندان برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری پهنه پرواز این مراسم که هفتصد و سی و نهمین شب از شب های بخارا بود به میزبانی علی دهباشی و با حضور جمع کثیری از هنرمندان ، پژوهشگران و فیلم سازان به تجلیل  از چند دهه تلاش ها و دستاوردهای مهرداد اسکویی در عرصه هنر و فرهنگ اختصاص یافت .

در این مراسم اساتید برجسته ای همچون دکتر احمد الستی ، سیف الله صمدیان ، بابک کریمی ، علی دهباشی در وصف اسکویی و جدیت و موفقیت این مستند ساز و عکاس برجسته که نه تنها افتخارات بزرگی در ایران و جهان کسب کرده بلکه آثارش تاثیرات عمیقی در شناسایی تاریخ و هویت ایران در جهان داشته است ، سخنانی ایراد کردند .

محمد غفوری ، دکتر فریناز راشد مرندی و ماندانا کریمی نیز از دیگر سخنرانان این مراسم ، خاطرات خود را در انجام پروژه ها با مهرداد اسکویی ورق زدند و از صمیمیت ، صداقت ، جدیت و خلاقیت این عکاس مستندساز ، سخن گفتند .

نمایش کلیپ ها ، تیزرها و بخشی از فیلم ها و عکس های اسکویی در این مراسم ، بخش کوچکی از تلاش های بزرگ این هنرمند برجسته را به نمایش گذاشت و تحسین بیش از پیش حاضران را برانگیخت . آثار اسکویی در بیش از ۵۵۰ جشنواره فیلم در سراسر جهان به نمایش درآمده و بیش از ۱۵۰ جایزه معتبر به او اعطا شده است .

در پایان مراسم مهرداد اسکویی با ایراد سخنانی ، از مسیر سخت و دشوار در کسب موفقیت های خود گفت و از کسانی که در برهه هایی از زندگی دست او را گرفتند و اساتید بزرگی که داشته و عشق خود به میهن و وطن گفت و حاضرین ایستاده به تشویق او پرداختند .

پهنه پرواز برای این هنرمند افتخار آفرین عرصه هنر و فرهنگ ، کسب موفقیت های بیشتر و ساخت آثار ماندگار تر در اعتلای فرهنگ و هویت میهن را آرزو می کند .

کد خبر:343

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *