جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مهارت های زندگی روزمره چه مهارت هایی هستند؟

اشتراک‌گذاری در:

آموزش مهارت های زندگی به کودک اتیستیک

اگر کودک شما مبتلا به اوتیسم باشد و یا با کودکان دارای اختلال طیف اوتیسم، کار کرده باشید، می دانید که یادگیری مهارت زندگی در فرزند مبتلا اوتیسم با مشکلاتی مواجه است.
به گزارش پایگاه خبری پهنه پرواز به نقل از سایت ذهن آرا، یادگیری مهارت های زندگی در فرزندان مبتلا به اوتیسم، برای افزایش استقلال آن ها در خانه، مدرسه و جامعه ضروری است. با معرفی و آموزش زودهنگام مهارت ها، کودکان مبتلا به اوتیسم ابزارهایی برای افزایش عزت نفس و شادکامی در تمام زمینه های زندگی به دست می آورند.

مهارت های زندگی که از آن به عنوان مهارت های روزمره نیز یاد می شود، مهارت هایی هستند که در طول زندگی برای کارکردن و مراقبت از خود استفاده می کنیم. با این حال، کودکان دارای اوتیسم اغلب با یادگیری نحوه شستن دست ها، پوشیدن لباس ها و انجام دیگر کارهای ضروری زندگی مشکلاتی دارند.

از این جهت، متخصصان و درمانگران اوتیسم می بایست بهترین راه آموزش مهارت های زندگی روزمره به کودکان دارای اختلال طیف اوتیسم را تعیین کنند و والدین این راه ها برای موفقیت فرزندشان در زندگی بیاموزند.

اصلی ترین مهارت های زندگی، شامل فعالیت های خودمراقبتی، آشپزی، مدیریت مالی، خرید کردن، مرتب کردن اتاق و رفت و آمد می باشد.این مهارت ها در طول زمان آموخته می شوند. اساس آن در خانه و در روزهای کودکی شکل می گیرد و در نوجوانی و بزرگسالی پیشرفت می کنند.
یادگیری طیف گسترده ای از مهارت های زندگی که در بسیاری از زمینه های زندگی کاربرد دارند بسیار ضروری است. یادگیری مهارت های اجرایی و عملکردی یا مهارت های تفکر مانند سازماندهی، برنامه ریزی، اولویت بندی و تصمیم گیری بسیار اهمیت دارند.

مهارت های زندگی به صورت زیر طبقه بندی می شوند:

سلامت و امنیت

مسیر کاری و اشتغال

خودمختاری/ دفاع از خود

روابط با همسالان، اجتماعی شدن و ارتباطات اجتماعی

مشارکت اجتماعی و استقلال مالی

رفت و آمد

اوقات فراغت/ تفریح

مهارت های زندگی در خانه

کد خبر:288

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *