جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ملیکا در سکوت و انزوا ، به آفرینش هنر می‌پردازد

اشتراک‌گذاری در:

ملیکا احمدی هنرمند نقاشی است که‌ علاوه بر معلولیت ذهنی ، هیچ گفتاری هم ندارد . مادر ملیکا، در گفتگو با پایگاه خبری پهنه پرواز، در معرفی دخترش و فعالیت‌های هنری او گفت: ملیکا متولد ۱۳۸۴ است و هنگامی که به دنیا آمد، از نظر ظاهری هیچ مشکلی نداشت. تا یک سالگی نمی‌نشست و راه نمی‌رفت. هرگز حرف نزد؛ و از نظر ذهنی مشکل داشت. راه رفتن را هم در چهار سالگی شروع کرد.

او با اشاره به اینکه ملیکا کشیدن نقاشی را با کمک مربی شروع کرده است اضافه کرد: ملیکا تحت نظر یکی از مراکز  معروف و مهم توانبخشی  کرج قرار داشت و در منزل هم مربی داشت. او در دو دوره جشنواره همام شرکت کرد. و همچنین در دو نمایشگاه دیگر، در تهران و کرج، حضور داشت.  شروع فعالیت هنری ملیکا توسط مربی او دکتر مفیدی بود که با شابلون و رنگ، با او نقاشی تمرین می‌کرد و متوجه استعداد ملیکا در این زمینه شدیم به اینصورت آرام آرام، از نقاشی با شابلون، به نقاشی با انگشت و قلم‌مو رسید و پیشرفت کرد.

مادر ملیکا اضافه کرد: اولین مشوق او مربی‌اش و مرکز توانبخشی بود؛ و البته من و پدرش ، ولی بعد از این که دوستان و آشنایان، آثار او را دیدند، ملیکا را بسیار تشویق کردند. به طوری که آثار ملیکا را به عنوان یک اثر هنری، از او می‌گرفتند و بر دیوارهای منزل خود نصب می‌کردند؛ که همین موضوع، باعث ایجاد انگیزه بیشتری در او شد. بعد از مدتی، حضور در نمایشگاه‌ها و کسب درآمد از طریق فروش آثار هنری، انگیزه و اشتیاق او را چندین برابر کرد.

مادر این دختر هنرمند طی مصاحبه، از محدودیت‌ها، مشکلات و سختی‌های این نوع خاص از معلولیت، اضافه کرد: دشواری و چالش‌های ملیکا و ما، زیاد است؛ زیرا کار با معلولین ذهنی، بسیار سخت‌تر از کار با معلولین جسمی است. هنگامی که ذهن یاری کند، بالاخره راه حلی برای مشکلات پیدا می‌شود؛ اما با وجود ناتوانی ذهنی و نداشتن قدرت تکلم، کار بسیار سخت است. مرکز توانبخشی و مربی ملیکا، به او پیشنهاد فعالیت در شبکه‌های اجتماعی دادند؛ و اکنون در حال انجام فعالیت‌های هنری است.

پایگاه خبری پهنه پرواز، در تلاش است تا توانایی‌های شگفت‌انگیز اینگونه افرادِ داری معلولیت را به آگاهی تمام افراد جامعه برساند و به این شکل، نگرش جامعه را نسبت به معلولین تغییر دهد ، تا همانگونه که این افراد خاص، موفق و هنرمند، برای جامعه خود مفید و تاثیرگذار هستند، جامعه نیز با دید بهتری به آنها نگاه کند؛ و بستر اجتماعی و فرهنگی مناسب ، از نظر جایگاه شایسته این افراد، امکانات مورد نیاز آنها در زندگی شهری و ارتقا آگاهی جمعی از ارزش واقعی افراد معلول، ارتقا یابد .

سردبیر هنری: امینه آزادی

کد خبر:23

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *