جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

معرق کار دارای معلولیت مایحتاج ۱۱۰ خانواده را تامین کرد.

اشتراک‌گذاری در:

امیر توحیدی معرق کار دارای معلولیت، در گفتگوی اختصاصی با سردبیر بخش هنری پایگاه خبری پهنه پرواز ضمن اشاره به علت معلولیت خود گفت: در مهرماه سال ١٣۹۱ به دلیل نامشخصی پاهایم از کار افتادند و ویلچرنشین شدم. به گفته پزشکان، نام بیماری‌ام «میلیت عرضی» است. هنر معرق‌کاری را از سال ١٣۹۵ شروع کردم. یک سال آموزش دیدم؛ و بعد، کارگاه خودم را راه‌اندازی کردم و مشغول به کار شدم. در کنار فعالیت هنری، هنر معرق‌کاری را آموزش می‌دادم؛ و تعدادی از آثارم را خارج از ایران به فروش رساندم. از سازمان میراث فرهنگی، کارت صنعتگری و پروانه کار دارم.

این هنرمند که متولد ۱۳۶۶ و کارشناس تکنولوژی نرم افزار و کارشناس ارشد پژوهش هنر است اضافه کرد: در ۲۰ نمایشگاه شرکت کردم. در سه دوره جشنواره همام، برگزیده شدم؛ و تندیس و لوح افتخار کسب کردم. همچنین در برنامه‌های مختلف تلوزیونی و در شبکه‌های مختلف، شرکت کردم. در سال ١٣۹۷ به دعوت سفیر کره، برای حضور در نمایشگاه اثار برتر معرق، در منزل ایشان، حضور داشتم.

توحیدی با اشاره به این که هفت مدرک فنی از سازمان فنی و حرفه ای دارد، در ادامه گفتگو بیان کرد: در سال ١٣۹۹ یکی از آثارم را حراج کردم؛ و با درآمدی که از این راه به دست آوردم، برای ۱۱۰ خانواده، در سیستان بلوچستان، مایحتاج زندگی تأمین کردم. اگر بخواهم از سختی‌های داشتن معلولیت بگویم، متاسفانه در ایران، معلول بودن، سراسر سختی است! هیچ چیزی سر جای خودش نیست؛ و متاسفانه هیچ ارزشی برای افراد معلول قائل نمی‌شوند. ایران برای افراد دارای معلولیت، مناسب‌سازی لازم را ندارد. خانواده افراد معلول، تنها حامی آنها هستند. پدرم، که تا دو سال پیش در قید حیات بودند، خیلی همراهم بودند؛ و مادرم هم همیشه حامی و پشتیبان من است. هدفم این است که بتوانم به زودی، اولین نمایشگاه شخصی‌ام را برگزار کنم؛ و بتوانم در خارج از ایران، نمایشگاهی داشته باشم.

سردبیر بخش هنری : امینه آزادی
 

کد خبر:9

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *