جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

معرفی کتاب “عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست”

اشتراک‌گذاری در:

پایگاه خبری پهنه پرواز در بخش معرفی کتاب به معرفی کتاب «عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست»  نوشته «مگان دیواین» می پردازد که نخستین بار در سال 2017 انتشار یافت. دلیل جذابیت این کتاب را می توان بینش های جهان شمول آن در نظر گرفت،بینش هایی ارزشمند برای همه انسان هایی که تا کنون اندوه عمیق را تجربه کرده اند، و همینطور برای افرادی که می خواهند به دیگران در دوران سخت زندگیشان کمک کنند.

نویسنده، پرداختی نوین به مفهوم اندوه را ارائه می کند که در آن، پذیرش حقیقت و تلاش برای عشق ورزی بیشتر، بخش هایی اساسی در حمایت و مراقبت از خودمان و دیگران پس از تجربه فقدانی بزرگ (مانند مرگ، تصادف، بیماری و غیره) به حساب می آید. «دیواین» با زبانی ساده و قابل فهم، مفاهیم مورد نظرش را توضیح می دهد، مثال هایی متعدد را برای درک بهتر مخاطبین به تصویر می کشد، و تمرین هایی کاربردی را توصیه می کند که می توانیم از آن ها برای تشخیص و مدیریت تأثیرات اندوه، کمک بگیریم.

کتاب “عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست” رویکردی جدید و عمیق به تجربه‌ی اندوه و همچنین نحوه‌ی تلاش ما برای کمک به کسانی‌که مصیبت دیده‌اند ارائه می‌دهد. مگان که تجربه‌ی اندوه را از هر دو جنبه دارد، هم به‌عنوان درمانگر و هم به‌عنوان زنی که شاهد غرق شدن همسر محبوبش بوده، با بینشی عمیق از حقایق ناگفته‌ی فقدان، عشق و التیام می‌نویسد. او هدف تجویزشده‌ی جامعه برای بازگشت به یک زندگی “شاد” و عادی را بی‌اعتبار کرده و راه میانه‌ی بسیار سالم‌تری را جایگزین می‌کند؛ راهی که ما را دعوت می‌کند زندگی را در کنار اندوه بسازیم، به جای این‌که تلاش کنیم بر آن غلبه کنیم.

این کتاب با داستان‌ها، تحقیقات، نکات زندگی و شیوه‌های عملی خلاقانه و مبتنی بر آگاهی و همچنین تجارب نویسنده، راهنمای منحصربه‌فردی است برای اتفاقات ناگواری که سر راه همه‌ی ما قرار می‌گیرد.

“عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست” کتابی است برای آنان که اندوهگین‌اند، و برای کسانی که آنان را دوست دارند؛ کتابی برای همه‌ی کسانی که به دنبال دوست داشتنِ بهتر و بیش‎تر خود و دیگران‌اند.

من این کتاب‌را به پیشنهاد دکتر مجتبی شکوری در برنامه کتاب‌باز خواندم و خواندنش را به شما پیشنهاد می‌کنم!

اما در خاتمه پخش هایی از کتاب را با شما همراهان پایگاه خبری پهنه‌پرواز مرور می‌کنم!
گذاشتن برش‌هایی از کتاب به مخاطب کمک می‌کند تا با اثر ارتباط برقرار  کنند.

زمانی که مرگ ناگهانی یا حادثه ای ناگوار در مسیر زندگیتان رخ می دهد، همه چیز تغییر می کند. حتی وقتی انتظارش را دارید، مرگ یا فقدان همچنان غافلگیرکننده است. دیگر همه چیز متفاوت می شود. زندگی که انتظارش را داشته اید، ناپدید می شود و دود می شود و به هوا می رود.

شعار و شادباش گویی، دردی را دوا نمی کند. در واقع، این نوع حمایت فقط باعث می شود احساس کنید کسی در دنیا شما را درک نمی کند. این درد مانند بریدگی کوچک با کاغذ که نیست! بحران شخصیتی که نیست! لازم نبود این اتفاق بیفتد که بفهمید چه چیزی مهم بوده، که هدف زندگیتان را پیدا کنید، یا حتی برای این که بفهمید کسی واقعا و عمیقا عاشقتان است!

دوام آوردن در مراحل اولیه سوگ، محیط کوچکی را در بر می گیرد. این زمانی عادی نیست و قوانین عادی در آن اعمال نمی شوند. درون سوگ، به خصوص مراحل اولیه سوگ، انرژی کمی برای استفاده از هر ابزاری دارید و ابزارهایی که برای بهتر شدن شرایط استفاده می شود، اغلب به جای این که مفید باشند، آزاردهنده اند.

کد خبر:313

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *