جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

فقر #آهن و #روی فراموشی می آورد

اشتراک‌گذاری در:

به گزارش پایگاه خبری پهنه پرواز به نقل از کانال آموزش و درمان اختلالات یادگیری در یک تحقیق به یک گروه از زنان ۱۸ تا ۴۰ ساله که به #کمبود خفیف آهن و روی گرفتار بودند ، به مدت ۸ هفته ۳۰ میلی گرم #روی و ۳۰ میلی‌گرم #آهن دادند. آزمایشات نهایی نشان داد که #حافظه کوتاهمدت زنانی که در این درمان را دریافت کرده بودند ، ۱۵ تا ۲۰ درصد #بهبود یافت.

افرادی که مکمل های #آهن را مصرف می کردند ، در این تحقیق حافظه #لغوی کوتاه‌ مدت بهتری داشتند و کسانی که #آهن و #روی را به همراه هم استفاده می‌کردند ؛ حافظه #بنیادی و #یادآوری تصاویر آنها نیز بهتر شده بود .

تحصیل‌کردگانی که همیشه به قوای فکری خود نیازمند هستند و کسانی که یادگیری و حافظه جزء جدانشدنی زندگی آنهاست ، به این نکته #دقت داشته باشند که آهن و روی رژیم غذایی خود را #کنترل کنند و در صورت شک به کمبود خونی این ۲ ماده معدنی با انجام #آزمایش و مشورت پزشک ، به درمان صحیح و جبران کمبود پیش آمده بپردازند .

#منابع خوب آهن عبارتند از : گوشت ها ، غذاهای دریایی ، سویا ، تخمه کدو و سیب زمینی و منابع خوب روی : غلات کامل ، جوانه گندم ، گوشت ها و غذاهای دریایی می باشند.

فقط مراقب باشید که #نیم ساعت قبل و #دو ساعت بعد از مصرف منابع حیوانی آهن از خوردن #چای خودداری کنید

کد خبر:418

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *