جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

“سندرم مهمانی” از علایم اولیه مبتلا شدن به کم شنوایی است

اشتراک‌گذاری در:

بهبود شنوایی با بهبود سلامت روان و شناخت همراه است . براساس گزارش پایگاه خبری پهنه پرواز، محققین شنوایی شناسی بر این باورند که چگونگی کاهش شنوایی اگر به دلیل سن و سرو صدا باشد مبتلایان وقتی در جایی پر سر و صدا قرار می گیرند صحبت های افراد را متوجه نمی شوند. پژوهشگران مدت ها تصور می کردند که کم شنوایی ممکن است باعث آسیب مغزی شود و افراد را از تعامل اجتماعی باز دارد در حالیکه ارتباطات اجتماعی زوال شناختی مغز را به تاخیر می اندازد.
تحقیقات بر روی افراد کم شنوا نشان می دهد که تقریبا یک پنجم آنان از سمعک استفاده نمی کنند و این در حالی است که آنان به مرور ترجیح می دهند از خانه بیرون نروند. این مطلب مهم است که بدانیم کم شنوایی صرفا مشکل دوران میانسال و کهنسالی نیست . بر اساس تخمین مجله پزشکی بریتانیا بیش از یک میلیارد از جمعیت جهان در معرض کم شنوایی قرار دارند. افرادی که در محل ها و شغل هایی قرار می گیرند که در معرض صدای بیش از 85 دسی بل قراردارند ، دچار آسیب های شنوایی می شوند.
دکتر “جانت چوی” محقق ارشد پزشکی از دانشگاه کالیفرنیا معتقد است: تحقیقات بیانگر آن است افراد بزرگسالی که دچار کم شنوایی هستند و بطور منظم از سمعک استفاده می کنند کمتر از سایر افراد کم شنوا در معرض مرگ و میر قرار داشتند. در این تحقیقات مشخص شد سطوح پایین تر افسردگی و زوال عقل باعث افزایش طول عمر می شود. بر این اساس توصیه می شود افراد در رده سنی زیر 50 سال باید آزمایش شنوایی پایه انجام دهند و تغییرات شنوایی خود را به دقت بررسی نمایند. استفاده از سمعک بویژه سمعک های پیشرفته به بهبود شنوایی کمک می کند و سلامت روان و شناخت فرد را تضمین می نماید.
در پایان باید افزود برای هر گونه کم شنوایی خفیف ناشی از افزایش سن یا کم شنوایی های عمیق تر، بهترین راهکار “آموزش شنوایی” برای تربیت گوش های خود برای شنیدن بهتر است. بازی های رایانه ای و سایت هایی که با گوشی و هدفن در خانه میتوان آموزش ها را تمرین کرد راهکارهای مفید در تمرکز بر یک صدا و تقویت دقت شنوایی است . “توجه انتخابی شنیداری” با تمرکز بر یک صدای خاص به جای صداهای دیگر، توانایی افراد را در فیلتر کردن عوامل حواس پرتی افزایش می دهد. راه دیگر برای جلوگیری از کم شنوایی محدود کردن قرار گرفتن در معرض نویز و آلودگی های صوتی است.
دکتر فتانه امیری

کد خبر:81

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *