جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سرزمین ما ، آینده ما، شعار روز جهانی محیط زیست

اشتراک‌گذاری در:

‍ ‍‍ ‍
شعار روز جهانی محیط زیست در سال ۲۰۲۴ «سرزمین ما، آینده ما» است که بر حفظ و فعالیت مردم برای نگهداری محیط‌زیست تاکید دارد.

به گزارش پایگاه خبری پهنه پرواز تاریخچه روز جهانی محیط زیست به سالها قبل بر می گردد زمانی که سازمان ملل متحد در استکهلم سوئد جلساتی با موضوع انسان و محیط زیست برگزار کرد، که این جلسات در سال  1972 به یک نتیجه کلی ختم شد. نتیجه کلی هم این بود که در تاریخ 5 ام ماه ژوئن، روز محیط زیست را در تقویم جهانی ایجاد کرد.

هدف کلی سازمان ملل این بود که در روز محیط زیست مسئولان، شرکت ها، افراد و جوامع مختلف اهمیت محیط زیست را دانسته و روشنفکرانه برای حفظ و تقویت محیط زیست تصمیماتی بگیرند تا از بین نرود.

هدف نامگذاری روز محیط زیست
هدف UNEP یا همان برنامه محیط زیست ملل متحد، بخشیدن چهره انسانی به محیط زیست بخاطر حفظ محیط زیست و تشویق مردم و توانمند سازی برای فعالیت توسعه پایدار و رواج شدن مشارکت مردم نسبت به هدف این سازمان برای حفاظت از محیط زیست و برخورداری همه جوامع در دنیا برای حفاظت از آینده و محیط زیست، امن تر و زیبا تر می باشد.

به این نکته نیز باید اشاره کنیم که افراد باید تصمیمات خود را بگیرند تا تغییرات بسیار جزئی در سبک زندگی خود بدهند. چرا که برای حفظ محیط زیست این تغییرات لازم است.

کد خبر:471

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *