جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دستهایی که می بینند

اشتراک‌گذاری در:

پاوه شهر هزار ماسوله که هر مسافری را جذب می کند در دل خود شخص هنرمندی دارد که بسیار حیرت انگیز است بله کاک علی بدری خیاطی که در یک دکان کوچک کارهای بزرگی انجام می دهد.
به گزارش پایگاه خبری پهنه پرواز، کاک علی متولد دهه ۲۰ شمسی است و دارای ۵ پسر و دو دختر می باشد . او در ابتدا با یک چشم نابینا مادرزادی دست به گریبان بود وقتی بزرگتر شد در کوههای اورامانات به شکار می پرداخت تا اینکه یک روز موقع استراحت تفنگ کنارش سر خورد  و گلوله ای  از آن شلیک شد و به سنگ مقابل برخورد کرد و سپس کمانه کرده و به سوی چشم او روانه می شود او در همان برف و سرما و تک و تنها بیهوش شده و کسی هم همراهش نبوده تا اینکه بعد از دو روز او را پیدا می کنند و به پاوه و کرمانشاه می برند دکتر به او می گوید چون عدسی چشم ترکیده  هیچ راه و درمانی ندارد حتی برای درمان به تهران هم آمدند  ولی نتیجه ای نگرفتند .

او تا سال ۱۳۴۷ خانه نشین شده و اوضاع  روحی مناسبی هم نداشته است تا اینکه کم کم با شرایط موجود کنار آمده  و تصمیم می گیرد در کنار پدرش شغل خیاطی را یاد بگیرد. کاک علی در ابتدا یک چرخ خیاطی دستی خرید و چند لباس بچگانه را از محل دوختشان باز کرده و دوباره می دوخت  تا اینکه کم کم دوستان و آشنایان کارهایشان را به او می سپردند و او هم با نهایت دقت انجام می داد . او تمام کارهای اندازه گیری و حتی سوزن نخ کردن را خودش انجام می دهد . این هنرمند نابینا ، بسیار پر انرزی  و شوخ طبع است و اجازه نمی دهد کسی به او کمک کند و می گوید فریب  ظاهر من را نخورید من به اندازه یک پسر ۲۵ ساله با روحیه و شاداب هستم . این نابینای هنرمند هر چند پیر است ، حاضر است با پای پیاده و بدون کمک کسی مسیر ۵۰ کیلومتری پاوه  روانسر را طی کند.

تهیه خبر: دکتر مهدی کزازی

کد خبر:29

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *