جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دریاچه سوها اردبیل؛ بهشتی پنهان در دل کوهستان

اشتراک‌گذاری در:

«دریاچه سوها» یا «دریاچه سوا» با طبیعت بی‌نظیر منتظر شماست. این دریاچه یکی از جاهای دیدنی اردبیل است.

به گزارش پایگاه خبری پهنه پرواز، اگر به عکاسی حیات‌وحش، کمپینگ و فعالیت‌‌های آبی علاقه دارید، این دریاچه مقصد مناسبی برای سفرتان است. در این مطلب به دریاچه سوها سری می‌زنیم که مانند نگینی فیروزه‌ای در دل کوهستان‌های سرسبز اردبیل چشم‌نوازی می‌کند.

دریاچه سوها در نزدیکی روستای خوش‌آب‌وهوای سوها در دهستان «ویلکیج» قرار گرفته و در مجاورت جنگل‌های فندق‌لو است. در یک سمت دریاچه می‌توانید جنگل‌ را ببینید و در سمت دیگر، تپه‌های سرسبزی که در واقع مسیر رسیدن به آبشار لاتون است.

اگر به دریاچه سوا سفر کردید، حتماً به این آبشار که بلندترین آبشار چهارفصل ایران است هم سر بزنید. آبشار لاتون تا دریاچه سوها ۱۵ کیلومتر فاصله دارد و بسیاری از طبیعت‌گردان، این مسیر جذاب را پیاده طی می‌کنند.

می‌گویند «دریاچه سوها» اما سوها در واقع بیشتر در دسته آبگیرها قرار می‌گیرد. این دریاچه در واقع به دلیل جمع شدن آب پشت سدی کوچک ایجاد شده است.

متاسفانه امکان شنا در آب راکد دریاچه وجود ندارد؛ اما همین آب راکد باعث شده تا دریاچه سوآ برای ماهیگیری مناسب باشد. در این دریاچه، غیر از فصل تخم‌ریزی ماهی‌ها، اجازه دارید ماهیگیری کنید. پس اگر می‌خواهید ماهی بگیرید، تجهیزات لازم را با خود ببرید.

دریاچه سوها در ابتدای جنگل‌های سرسبز و زیبای گیلان و در ۴۰ کیلومتری شهر اردبیل، شهرستان نمین و در نزدیکی روستای سوها واقع شده است.
آدرس: استان اردبیل، ۴۰ کیلومتری شهر اردبیل، شهرستان نمین، ۴ کیلومتری شمال شرقی روستای سوها

بهترین زمان سفر به سوها، شش ماه اول سال و بهترین فصل، تابستان است. در بهار، دشت‌های اطراف دریاچه پر می‌شوند از گل‌های زرد و سفید بابونه و مه همه‌جا را می‌پوشاند و فضایی رویایی می‌سازد.

«سو» در زبان ترکی به معنی «آب» است و «سوها» به ‌‌معنی «آب‌ها» است. خاک این منطقه آن‌قدر مرطوب است که اگر کمی پایتان را روی خاک فشار دهید، از جای پای شما آب بیرون می‌زند.

به همین دلیل روستایی را که در این منطقه است سوها می‌نامند و دریاچه هم به این نام خوانده می‌شود.

روستای سوها

روستای سوها یکی از روستاهای زیبای استان اردبیل است که در بخش نمین این استان واقع شده است. روستای سوها در دامنه‌های کوهستانی و میان جنگل‌های سرسبز و مراتع زیبا، محیطی آرام و با هوای پاک را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

کد خبر:936

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *