جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دبیر بین الملل و دبیر علمی ششمین جشنواره بین المللی فیلم پرواز منصوب شدند

اشتراک‌گذاری در:

ابوالفضل جلیلی به عنوان “دبیر بین الملل” و دکتر فتانه امیری  به عنوان “دبیر علمی” ششمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه پروازمنصوب شدند. با آغاز به کارششمین جشنواره بین‌المللی فیلم پرواز که با محوریت مسایل معلولیت برگزار می‌شود، دبیران بین المللی و علمی دوره ششم جشنواره نیز معرفی شدند.

ابوالفضل جلیلی، دبیر بین المللی جشنواره ، کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تدوینگر برجسته ایرانی، که به عنوان یکی از معتبرترین و تاثیرگذارترین فیلمسازان سینمای ایران و جهان شناخته می‌شود، در بخش ویژه سی‌امین دوره جشنواره سه قاره فرانسه مورد تقدیر قرار گرفته است. این فیلمساز صاحب ‌نام که جوایز بین‌المللی متعددی را در کارنامه خود دارد، از جمله برنده پلنگ نقره‌ای و نامزد یوزپلنگ طلایی جشنواره بین‌المللی فیلم لوکارنو سوئیس، جایزه فیپرشی جشنواره فیلم لندن و جایزه بهترین فیلم آسیایی جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو است، توانسته است جایگاه ویژه‌ای در سینمای هنری و مستقل جهان کسب کند. تجلیل از ابوالفضل جلیلی در جشنواره سه قاره، گامی دیگر در تایید اهمیت و تاثیر او در سینمای جهانی است و بار دیگر نشان از افتخارات بی‌پایان سینمای ایران در عرصه بین‌المللی دارد.

فتانه امیری، دبیر علمی جشنواره ، دکترای مهندسی خلاقیت ابداعانه، مدرس، مولف و پژوهشگر برجسته ایرانی، به عنوان یکی از چهره‌های پیشرو در عرصه آموزش و حمایت از افراد دارای معلولیت در سطح جهانی شناخته می‌شود. او که نماینده منتخب  کشورهای جهان در مجمع جهانی آموزش معلولین است، نقشی کلیدی در ترویج حقوق ، آموزش و توانمندسازی افراد دارای معلولیت ایفا می‌کند . از جمله دستاوردهای مهم دکتر امیری می‌توان به عضویت در هیئت علمی سمپوزیوم جهانی نابینایان وکم بینایان، هیئت علمی چندین بنیاد معتبر جهانی در حوزه معلولیت اشاره کرد. او همچنین بنیان‌گذار و دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم پرواز و موسس و مدیر مسئول پایگاه خبری «پهنه پرواز» است که به عنوان اولین رسانه علمی تخصصی به ارایه اخبار و پژوهش های مرتبط با مسائل و حقوق افراد دارای معلولیت می‌پردازد. از دیگر افتخارات وی می‌توان به موسس و مدیر “آکادمی اردستانی”، ویژه دانش‌آموزان دارای معلولیت، و مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری «پویندگان پهنه پرواز» اشاره کرد. درخشش دکتر امیری در عرصه بین‌المللی با دریافت عالی‌ترین جوایز جهانی در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۰ و بیش از ۱۲ جایزه بین‌المللی دیگر تثبیت شده است. فعالیت‌های درخشان دکتر امیری در حوزه آموزش و معلولیت، او را به یکی از تاثیرگذارترین چهره‌ها در این عرصه تبدیل کرده و افتخاری برای ایران در سطح بین‌المللی به شمار می‌رود.

جشنواره بین المللی فیلم پرواز توسط موسسه فرهنگی هنری پویندگان پهنه پرواز با هدف فرهنگ سازی و آگاهی بخشی در مورد مسایل و توانمندی های افراد دارای معلولیت همزمان با روز جهانی افراد دارای معلولیت برگزار می گردد.

کد خبر:990

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *