جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

داوود صیادی، هنرمند نابینا، نویسنده، طراح و نقاش

اشتراک‌گذاری در:

به گزارش پایگاه خبری پهنه پرواز ، داوود صیادی در ۱۹ تیرماه ۱۳۶۴، در شهر شیراز، به دنیا آمد. ده سال نخست زندگی خود را به ‌دلیل اشتغال پدر، به کشاورزی، و همچنین آموزگاری مادر، در یکی از روستاهای توابع شهرستان ابرکوه، واقع در استان یزد، گذراند.

این هنرمند در سال ۱۳۷۴ به همراه خانواده به شیراز بازگشت؛ و تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم، در رشته‌ نقاشی، در این شهر ادامه داد. سپس برای ادامه‌ تحصیل، به یزد رفت؛ و در دانشگاه سراسری هنر، مشغول به فراگیری هنرهای تجسمی شد؛ و در این رشته، فارغ التحصیل گردید.

او پس از پایان تحصیلات آکادمیک، به شیراز بازگشت؛ و ضمن تأسیس یک کانون فرهنگی-تبلیغاتی‌، به حرفه‌ طراحی مشغول شد. ولی پس از چند سال فعالیت هنری، به‌ دلیل ابتلا به یک بیماری، به ‌تدریج تمام بینایی خود را از دست داد؛ و ادامه‌ کار طراحی و نقاشی، برایش نا‌ممکن شد.

صیادی، در سال ۱۳۹۵ اقدام به راه‌اندازی اولین سالن تئاتر بخش خصوصی شیراز کرد؛ و یک سال پس از آن، کاربری سینما و نگارخانه را نیز به آن افزود؛ که سرانجام، کار این مجموعه‌ با همه‌گیری ویروس کرونا به تعطیلی انجامید.

در ایام قرنطینه صیادی فرصتی مغتنم یافت، تا به نویسندگی، که علاقه‌ همیشگی‌اش بود، بپردازد. او در حال حاضر، مشغول خلق آثار هنری، در زمینه داستان‌نویسی هستند.

پایگاه خبری پهنه پرواز براساس رسالت خود با معرفی افراد هنرمندی که علیرغم معلولیت ، محدودیت ها و محرومیت ها را درهم می شکنند و نقش آفرین عرصه های هنر و خلاقیت می شوند ، تلاش می کند دریچه های امید و موفقیت را برای همه کسانی که می‌خواهند مانا و موفق باشند بگشاید .

کد خبر:567

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *