جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مجلس از نمایندگان مدافع معلولین تهی است

اشتراک‌گذاری در:

بالاخره انتخابات اسفند مجلس به پایان رسید و همانطور که پیش بینی میشد به دور دوم اردیبهشت سال آینده کشیده شد. خبرنگار پایگاه خبری پهنه پرواز به بررسی این موضوع با نگاهی به حوزه معلولیت می پردازد . انتخابات و حضور در مجلس پیچیده و سیاسی ترین کار است، زیرا رسالت قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون بر عهده نمایندگان است. یعنی سایر قوا « مجریه _ قضاییه » تابع وضع قوانین و مجری اند بنابراین، هزینه های سنگینی جهت تهیه لیست خودیها، حذف غیر خودیها و تبلیغات می شود تا مجلس در ید قدرتمندان باشد، شهروندان رای دهنده که عموما شناخت کافی از کاندیداها ندارند و خط و ربط ها را نمی‌دانند بر حسب وظیفه یا سفارش به لیست‌هایی رأی میدهند که باصطلاح مدافع حقوق آنها باشند با رویکرد حمایت از انقلاب و طبقات ضعیف کم درآمد…..

بخشی از رای دهندگان معلولین اند که ۱۰ درصد جمعیت را شامل می شوند. اگر خانوار را ۴ الی ۵ نفر در نظر بگیریم، حدودآ ۴۰ الی ۵۰ درصد جامعه با معلولیت سر و کار دارند و توان تاثیر گذاری خوبی.در انتخابات می توانند داشته باشند. چنانچه ساز و کار مناسب فعال باشد و بتواند رای معلولین و خانوارها را بسمت کاندیداهای مومن وطن دوست حافظ منافع ملی همچنین،  پیگیر مطالبات محرومین بویژه، معلولین هدایت کند، آنگاه مجلسی وطنی و مقتدر خواهیم داشت که تغیرات بزرگ را می تواند رقم بزند.

متاسفانه مسئولین بهزیستی و مدیران شبکه های ملی و انجمن ها…. کمتر توان درک این موضوع مهم و کلیدی را دارند و منفعل هستند. زمان انتخابات برخی مهره ها منفعت طلب از قشر معلولین پیشقدم شده و با راه اندازی گروهها و ستادها، رای معلولین را با وعده‌ای پوشالی بسمت کانونهای قدرت هدایت می کنند که نتیجه آن تهی بودن مجلس از نمایندگان مدافع محرومین و معلولین است که شاهد آنیم. معلولین و خانوادها بسیار در تنگنا هستند بویژه هزینه های معیشتی و درمانی  که سزاوار است، مجلس به قوانین مربوطه اهمیت بیشتری بدهد و آن ممکن نیست مگر شناخت کاندیداهای اصلحتر و رای دان با شناخت کافی …..

تهیه خبر : محمد علی جعفر بگلو

کد خبر:64

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *