جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تلاش می کنم معلولیتم مانع موفقیتم نشود

اشتراک‌گذاری در:

مهناز ایلخانی دارای معلولیت شدید جسمی حرکتی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پهنه پرواز از معلولیت خود و مسائل و مشکلات و موفقیت های خود گفت :

من مهناز ایلخانی هستم.معلولیت جسمی و حرکتی شدید دارم ، شارکوماری توث CMT4B3 و ویلچرنشین هستم. لیف و اسکاج میبافم .گاهی طراحی سیاه قلم کار میکنم .

ایلخانی با اشاره به فعالیت خود در فضای مجازی بیان کرد: در فضای مجازی به همنوعان خودم در مورد بیماری و معلولیت ها توضیح میدهم و آن‌ها را راهنمایی می کنم که چگونه می توانند از خدمات بهزیستی و سایر سازمانها بهره مند شوند.

او در ادامه اضافه کرد: با دکترای ژنتیک تبادل اطلاعات دارم، افرادیکه دسترسی به دکتر ندارند سوالاتشان را برای من ارسال میکنند و من با ارتباط با پزشکان ژنتیک که در ایران نخبه هستند در میان می‌گذارم و نظرشان را به افراد دارای معلولیت ارجاع میدهم و بدینوسیله تلاش می کنم با افزایش آگاهی و اطلاعات افراد به آنها کمک کنم تا بهتر بیماری و معلولیت خود را بشناسند و مدیریت کنند.

مهناز ایلخانی اضافه کرد که در نقش یک مشاور با افراد دارای معلولیت داخل کشور و خارج  جهت تبادل اطلاعات در ارتباط است تا به ارتقا سطح آگاهی افراد کمک کند.

این فعال اجتماعی از حضور خود در اجتماع و ارتباط با مردم گفت: در غرفه های خود اشتغالی  شرکت میکنم و با حضورم در اجتماع همیشه با مردم ارتباط خوبی صمیمی دارم .

او گفت : با اسلحه پی سی پی بلدم تیراندازی کنم هر چند قبل از معلولیتم با اسلحه شکاری تیراندازی می کردم ولی در حال حاضر بودجه ندارم اسلحه بخرم تا بتوانم در کلاس تیراندازی معلولین شرکت کنم و مطمئن هستم که می‌توانستم صددرصد  مدال آور شوم .

تلاشم در اینه معلولیت جلوگیری از پیشرفتم نباشه.

مهناز ایلخانی در پایان گفتگو با تاکید بر اینکه تلاش می کند معلولیت مانعی برای موفقیت او نباشد اضافه کرد: معلولیت بخشی از محدودیت جسم هست و اگر خداوند خواسته که من ویلچری شم انتخاب شده ی خدا هستم و با دیگر دوستانم همدردی کنم و هم به خودم و هم به دیگران روحیه و انرژی بدهم .

او در پایان سوالی از جامعه داشت: سازمانها ومسئولین مربوطه بویژه بهزیستی کم کاری می‌کنند .هزینه ها واقعا بسیار سنگین هست ، برام سئواله: ایا ما معلولین جز این جامعه هستیم یانه؟ ایا در قانون ما جایی داریم یانه؟

پایگاه خبری پهنه پرواز با معرفی مشکلات، تلاش ها و موفقیت های افراد دارای معلولیت، به اهمیت پرداختن به آموزش و توانمندسازی این بزرگترین اقلیت جامعه تاکید می کند و سعی دارد با معرفی این افراد ظرفیت ها و توانمندی های این افراد را به جامعه منعکس کند .

کد خبر:574

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *