جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تاریخچه روز جهانی هنر

اشتراک‌گذاری در:

به گزارش پایگاه خبری پهنه پرواز به نقل از خبرگزاری ایمنا روز جهانی هنر در ۱۵ آوریل در مجمع عمومی انجمن بین‌المللی هنر اعلام شد. این تاریخ برای گرامیداشت روز تولد لئوناردو داوینچی مشهور انتخاب شد. داوینچی به‌عنوان نماد صلح جهانی، آزادی بیان و چندفرهنگی شناخته می‌شود. اولین روز جهانی هنر توسط تمامی کمیته‌های ملی انجمن بین‌المللی هنر (I.A.A.) حمایت شد.

هنر در اشکال و دسته بندی‌های متفاوتی وجود دارد که می‌تواند معماری، موسیقی، نقاشی، مجسمه‌سازی، ادبیات یا حتی سینما باشد و راهی است که افراد می‌توانند خود را از طریق خلاقیت بیان کنند.
دانستنی‌های جالب هنری

هزاران سال است که مردم به خلق آثار هنری می‌پردازند، بنابراین از داستان‌های ناگفته پنهان در پشت نقاشی‌های نمادین گرفته تا حقایق شگفت‌انگیز درباره هنرمندان مشهور، حقایق درباره تاریخ و توسعه هنر کم نیست.

یکی از قدیمی‌ترین آثار هنری شناخته‌شده، نقاشی غاری در اندونزی است که قدمت آن به ۴۰ هزار سال قبل از میلاد می‌رسد.

گران‌ترین اثر هنری جهان، نقاشی لئوناردو داوینچی با عنوان سالواتور موندی (Salvator Mundi) است.

«مونالیزا» اثر لئوناردو داوینچی به خاطر لبخند مرموزش مشهور است، اما هیچ ابرو یا مژه‌ای ندارد. این تابلو به‌دلیل تمام نامه‌های عاشقانه‌ای که دریافت می‌کند، صندوق پستی خود را در موزه لوور دارد.

نقاشی سورئال و خارق‌العاده هیرونیموس بوش، «باغ لذت‌های دنیوی»، دارای یک طرح سه‌گانه است که در آن هر پانل روایت متفاوتی را بیان می‌کند.

ونسان ون‌گوگ تا زمانی که زنده بود بیش از یک اثر هنری و چند طراحی نفروخت.

کد خبر:253

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *