جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تاثیر پاندمی کووید 19 بر تحولات دیجیتال در جهان بویژه در حوزه معلولیت

اشتراک‌گذاری در:

همه گیری ویروس کرونا در جهان منجر به مرگ و میرجمعیت زیادی شد و ترس و وحشت فراوانی در بین افراد ایجاد کرد. با این وجود شیوع این ویروس عجیب و کشنده  سرعت تحولات دیجیتال را در سراسر دنیا بطور بی سابقه ای افزایش داد. این تحولات دیجیتالی تمامی ابعاد زندگی انسان را تحت تاثیر قرار داد و به جهت تاثیرات مثبت آن همچنان مورد توجه خاص جوامع است.

به گزارش پایگاه خبری پهنه پرواز، تاثیر کرونا بر ارتباطات مردم در طی چند سال همه گیری  این ویروس و محدودیت های اجباری ایجاد شده درجهان ، بسیاری از فعالیت های اجتماعی را دستخوش تغییرات اساسی کرد. سرعت نوآوری و گسترش تکنولوژی ، به ارایه راهکارهای متنوع و متعددی برای برقراری ارتباطات از راه دور و غیر حضوری  منجر شد.

آموزش غیر حضوری ، کنفرانس های ویدیویی ، درمان از راه دور، تجارت الکترونیکی ، انجام کاربصورت آنلاین از جمله مواردی است که از ابتدای شیوع کرونا مورد استقبال قرار گرفت و همچنان پس از سالها فروکشی این ویروس ، کاربردی ترین راهکارها برای کاهش هزینه ها ، صرفه جویی در وقت و حل معضل تردد و ترافیک در شهرهای بزرگ است .در این میان مهمترین تاثیر این تحولات دیجیتالی را در حوزه معلولیت می توان بررسی کرد . یکی از معضلات اساسی افراد دارای معلولیت تردد در جامعه است که به جهت عدم مناسب بودن مسیرهای رفت و آمد و وجود موانع بسیار زیاد در معابر، بیشتر اوقات حضور این افراد را در جامعه محدود و یا غیر ممکن می سازد . گسترش کارهای غیر حضوری و فعالیت های آنلاین ، مشارکت افراد دارای معلولیت را در فعالیت های اجتماعی تا اندازه ای ممکن و مسیر ساخت.

دکتر فتانه امیری

کد خبر:89

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *