جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تاثیر رسانه ها در حوزه معلولیت در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های کشور

اشتراک‌گذاری در:

بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه ها در حالی به کار خود پایان داد که درمورد نقش رسانه ها در حوزه معلولیت جای بحث بسیاری بجا مانده است . پایگاه خبری پهنه پرواز بعنوان اولین رسانه علمی تخصصی در ارائه اخبار و اطلاعات در حوزه معلولیت به بررسی این نمایشگاه از دیدگاه تعدادی از بازدید کنندگان دارای معلولیت می پردازد:
یکی از بازدیدکنندگان ویلچر نشین در مورد تجربه خود از این نمایشگاه با اشاره به اهمیت رسانه ها در فرهنگ سازی در حوزه معلولیت ، بیان کرد:

یکی از مهمترین موارد، عدم استقبال رسانه های مرتبط با حوزه معلولیت از این رویداد فرهنگی است . سازمان بهزیستی ، انجمن ها و تشکل‌هایی که خود صاحب رسانه هستند با بی تفاوتی این فرصت ایده آل را برای دیده شدن، ارتباط با مسئولان و مردم را از دست دادند .
حال سئوالی که در ذهن بوجود می‌آید این است که در روزهایی که همه گلایه و شکایت داشتند از یک برنامه طنز که شوخی با افراد معلول کردند، چرا خودشان از این بستر فرهنگی خوب برای آگاه سازی ، آموزش و فرهنگسازی استقبالی نکردند؟

نکته بسیار مهم دیگر برای برگزار کننده هایی از این دست نمایشگاه که نام بین المللی هم یدک میکشند، این است که علی رغم سالها پیگیری، تذکر، جلسات مناسب سازی امکانات برای معلولین و… چرا هیچ امکانات رفاهی برای دسترس پذیری آسان افراد دارای معلولیت انجام ندادند. نمایشگاه رسانه واقع در مصلی ، از رمپ های غیر استاندار استفاده کرده بود، سرویس بهداشتی مناسب سازی شده برای معلولین نبود، هیچ علایم نشانه گذاری برای راهنمایی افراد نابینا وجود نداشت.

عدم وجود امکانات جهت تردد افراد ویلچری به ویژه در ورودیه غرفه ها بدلیل وجود لبه و پله ، عدم تخصیص یک محل استراحت و عدم اختصاص یک دستگاه خود پرداز مناسب و دهها موارد دیگر که همچنان حضور افراد دارای معلولیت را با محدودیت بسیار مواجه می کرد، از نکات مهم فراموش شده در این نمایشگاه بود. امید در رویداد های پیش رو آینده شاهد اتفاقات مبارک باشیم.

تهیه خبر: محمد علی جعفر بگلو

کد خبر:64

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *