جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بهترین موسیقی‌های فیلم تاریخ سینما

اشتراک‌گذاری در:

نت‌هایی که به صحنه جان می‌بخشند

به گزارش پایگاه خبری پهنه پرواز به نقل از مجله مایکت ، هرچقدرهم که تصاویر یک فیلم غنی باشد، آیا می‌توانید آن را بدون موسیقی تصور کنید. آهنگ‌ها برای تنظیم لحن فیلم حیاتی هستند و برای داستان، یک زمان و مکان خاص می‌سازند. موسیقی فیلم اغلب برای بهتر شدن اثر و تحریک و تشدید احساسات در هر صحنه خاص استفاده می‌شود. بنابراین، جای تعجب نیست که برخی از بهترین و مشهورترین فیلم‌های تمام دوران، دارای موسیقی قدرتمندی باشند.

جالب است بدانید که موسیقی در ابتدا، به‌عنوان روشی برای پوشاندن صدای پروژکتورها روی فیلم‌ها گذاشته می‌شد. اما از آن زمان، موسیقی به بخش مهمی از داستان‌سرایی در فیلم تبدیل شده‌است. هنگامیکه درباره یک موسیقی متن صحبت می‌کنیم، به‌طور کلی به قطعه‌ای اشاره می‌کنیم که همراه با یک صحنه از فیلم پخش می‌شود. این می‌تواند یک موسیقی اورجینال باشد، که به‌طور خاص برای فیلم ساخته شده‌است، یا ترکیبی از موسیقی از پیش ضبط‌شده و منتشر‌شده است .

انتخاب بهترین موسیقی فیلم تاریخ سینما دشوار است چراکه، هر کسی ممکن است ایده‌ و ذائقه خود را درباره اینکه چرا بعضی از موسیقی فیلم‌ها را بیشتر می‌پسندند، داشته‌باشند. به هر حال، موسیقی به حالات ذهنی و سلیقه شخصی بستگی دارد. برخی معتقدند که در فیلم، موسیقی باید نقش کمرنگی داشته‌باشد و توجه مخاطب را از فیلم دور نکند و فقط به ساختن دنیایی که در آن قرار گرفته‌است، کمک کند. اما درحقیقت یک موسیقی خوب این قدرت را دارد، که مخاطب را به داستان و شخصیت‌ها نزدیک‌تر کند. برای انتخاب بهترین موسیقی، ما در درجه اول به نقش آثار در فیلم نگاه می‌کنیم. اینکه چقدر موسیقی با داستان مطابقت دارد، یا اینکه آیا به طور هدفمند در تضاد با چیزی است که به صورت بصری به تصویر کشیده می‌شود؟

علاوه‌بر این، مهم است که به تاثیر خود موسیقی نگاه کنید. به عنوان مثال، اگر یک موسیقی به یاد ماندنی‌تر از فیلم باشد، نشان از قدرت آهنگساز دارد. اما همچنان مهمتر از همه این است که، موسیقی با لحن فیلم مطابقت داشته‌باشد.
در اینجا 25 قطعه از بهترین موسیقی‌های فیلم تاریخ سینما را به شما معرفی می‌کنیم.
https://myket.ir/mag/best-film-songs-ever

کد خبر:410

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *