جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بنای تاریخی حمام قلعه همدان افتتاح شد

اشتراک‌گذاری در:

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: حمام قلعه در همدان افتتاح شد و مرمت بناهای دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری پهنه پرواز به نقل از خبرگزاری ایمنا از همدان، شهاب طلایی شکری مدیرعامل صندوق توسعه و احیا همدان، امروز دوشنبه یازدهم تیر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در صندوق توسعه و احیا برنامه‌ریزی کرده‌ایم که هر ۲۰ روز یک بنای تاریخی مرمت شده را افتتاح کرده و به زیرساخت‌های گردشگری کشور اضافه می‌کنیم.

وی افزود: حوزه میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی طی سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است و باید به آن، نگاه جدی‌تری شود.
حمیدرضا حیدری معاون میراث فرهنگی همدان نیز اظهار کرد: حمام قلعه در همدان افتتاح شد و مرمت بناهای دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: به زودی شاهد افتتاح دیگر بناها خواهیم بود و با این اقدامات در راستای جذب گردشگر حرکت می‌کنیم.

حیدری اضافه کرد: این حمام متعلق به دوران قاجار است و این بنا به شماره ۵۰۲۳ و در ۲۵ اسفند سال ۱۳۸۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
معاون میراث فرهنگی همدان خاطرنشان کرد: این بنا در یک طبقه با زیربنای حدود هزار و ۵۰۰ متر مربع با کاربری حمام احداث شده است و در حال حاضر، این بنا در تملک میراث فرهنگی است و در راستای بهره‌برداری به دو نفر به نام‌های شیرمحمدی و چهاردولی واگذار شده است.

وی افزود: افرادی که این بنا به آن‌ها واگذار شده تمام تلاش خود را کردند تا این بنا به لحاظ فنی احیا و مرمت شود و همه نکات را رعایت کردند.
معاون میراث فرهنگی همدان ادامه داد: مرمت بناهای دیگر در همدان را داریم که توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام می‌شود و به زودی شاهد افتتاح دیگر بناها خواهیم بود و با این اقدامات در راستای جذب گردشگر حرکت می‌کنیم.

حیدری اضافه کرد: بالا بردن ظرفیت‌های مربوط به زیرساخت گردشگری هدف اصلی در حوزه گردشگری است و امیدواریم به اهدافمان برسیم تا خدمات خوبی به گردشگران ارائه دهیم.
به گزارش ایمنا، حمام قلعه با مدیریت صندوق توسعه و احیا و با سرمایه‌گذاری هشت میلیارد ریالی بخش خصوصی، با کاربری فرهنگی، پذیرایی، مرمت شده و به عنوان ظرفیت‌های گردشگری استان و کشور اضافه شده است.

کد خبر:591

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *