جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

برگزاری نخستین تور آشنایی ادیان در همدان ویژه راهنمایان گردشگری

اشتراک‌گذاری در:

رئیس سازمان فرهنگی‌، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان گفت: نخستین تور تخصصی آشنایی با ادیان و مراکز دینی در همدان روز سه شنبه ۱۲ تیرماه با حضور برخی از اعضای انجمن راهنمایان گردشگری استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری پهنه پرواز به نقل از میراث‌آریا، محمود رجبی گفت: با برنامه‌ریزی و هماهنگی انجام شده توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و همکاری سازنده اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان و با حضور راهنمایان گردشگری استان، تور آشناسازی برگزار شد و در آن از مراکز مهم مربوط به ادیان ابراهیمی بازدید تخصصی و علمی انجام شد.

رئیس سازمان فرهنگی‌، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان تأکید کرد: این تور یک روزه، با هدایت‌گری و ارائه اطلاعات توسط خسرو محمدی از کارشناسان خبره گردشگری ویژه ادیان استان همدان انجام و نکات برجسته تازه و ناگفته‌های تاریخی و مستند انجام شد.

او خاطرنشان کرد: مطالب ارائه شده در این برنامه بر گرفته از مستندات و مکتوبات تاریخی موجود و مطالعات جامع فرهنگی و گردشگری نامبرده است.

رجبی عنوان کرد: از مهمترین نکاتی که در این برنامه یاد شد احترام پیروان ادیان به یکدیگر و زندگی مسالمت آمیز مدنی در طول سالیان دراز مربوط به حداقل قریب به سه هزار سال قبل بوده است.

رئیس سازمان فرهنگی‌، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان در ادامه گفت: فلسفه طراحی و معماری بناها، وجوه اشتراکی در عقاید کلی، یکتاپرستی ایرانیان، شرایط مطلوب و کیفیت زندگی در همدان در ادوار مختلف و مهمان نوازی از جمله آداب فرهنگی مردمان شهر همدان بوده است که در اثنای ارائه مطالب به آنها اشاره شد.
او با اشاره به تعدد و فراوانی بناهای دیدنی و زیارتی در شهر همدان تصریح کرد: بازدید از مقبره استر و مردخای، کنیسه جامع، مسجد حضرت حجی (مسجدپیغمبر) ، کلیسای گری گوری استپان حضرت مریم در سایت تپه تاریخی هگمتانه، بقعه شریف شاهزاده حسین (ع)، مسجد جامع همدان و سرانجام تماشای موزه وقف و تربت خانه واقع در امامزاده عبدالله شهر همدان مسیر طی شده در این تور بود که بر اساس سیر تاریخی ورود ادیان و مذاهب به همدان بوده و نقشه راه تور آشنایی با ادیان در همدان نیز بر همین مبنا ترسیم شد.

کد خبر:607

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *