جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بدنبال نوری در سرزمین آفتاب

اشتراک‌گذاری در:

عباس نورا دارای معلولیت شدید جسمی حرکتی ، از سرزمین مهد تمد ایران ، سیستان و بلوچستان از شهر زابل، حامی معلولان در مصاحبه اختصاصی با پایگاه خبری پهنه پرواز فعالیت های خود و مشکلات معلولان را مطرح کرد.

عباس نورا با اشاره به اینکه دچار معلولیت شدید جسمی حرکتی است گفت: بعلت تب و سرماخوردگی و نبود امکانات در زابل از چهار سالگی دچار معلولیت شدم و چون ویلچر نداشتم برای تردد ، جابجایی من به کمک مادر و سایر افراد خانواده صورت می گرفت .

او ادامه داد : با توجه به معلولیتم به سختی توانستم تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم به اتمام برسانم و هم اکنون در تلاش هستم تا اندازه ای مشکلات افراد دارای معلولیت را در زابل به گوش مسئولین برسانم و کارهایی برای حل مشکلات این افراد انجام دهم .

نورا با اشاره به مشکلات معیشتی معلولان اضافه کرد : چون داشتن درآمد به استقلال و اعتماد به نفس افراد معلول کمک می کند ، با راه اندازی بازارچه های سنتی برای فروش صنایع دستی و هنرهای دست ساز که توسط معلولین تولید می شود ، هم درآمدی برای آنها بدست می آید و هم هنرهای فاخر استان را معرفی می کنیم .

این فعال حوزه معلولیت در مورد مشکلات مربوط به تردد افراد معلول بیان کرد : بارها از مسولین درخواست رمپ کردیم و موفق شدیم در چند جا با نصب رمپ به تردد معلولین و سالخوردگان در سطح شهر کمک کنیم .

نورا سایر فعالیت های خود و همکاران را چنین برشمرد: راه اندازی کلاس های آموزشی برای معلولین، توزیع ۲۴۰عددویلچرازسال ۱۳۹۹ تاکنون، در استان سیستان وبلوچستان ، توزیع ۱۷۰ عدد منبع آب ۵۰۰،لیتری ۱۰۰۰هزارلیتری و ۵۰۰۰۰هزار لیتری، بین خانواده های عزتمند ، اهدای جهیزیه به عروس ودامادها، توزیع سبد معشیتی و کمک به خانواده های زندانیان، کودکان کار، خانه سالمندان، زنان سرپرست خانوار ، معتادان متجاهر، نمونه ای فعالیت هایم بوده است .

عباس نورا در پایان ضمن اینکه از مسولین درخواست رسیدگی به وضعیت اشتغال و رفع بیکاری معلولین را داشت اضافه کرد : تامین مسکن از ضروریات نیازهای این افراد است و راه اندازی فضاهای ورزشی مناسب معلولین و توجه به معیشت آنان ، کمک بزرگی برای استقلال ، اشتغال و ازدواج معلولین سرزمین ما است .

او که پیگیر مطالبات معلولین است با شرکت در تجمع معلولین در ساختمان برنامه وبودجه کشور ، در مسیر بهبود زندگی معلولین تلاش می کند .

پایگاه خبری پهنه پرواز با معرفی افراد موفق دارای معلولیت ، توانمندی ها و چالش های زندگی این افراد را به جامعه معرفی می کند به امید آن که در مسیر افزایش آگاهی جامعه و ارتقا کیفیت زندگی این افراد تلاشی صورت گیرد.

کد خبر:784

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *