جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

با مریم رحیمی از داوری جشنواره تا سردبیری پایگاه خبری

اشتراک‌گذاری در:

مریم رحیمی کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی ، دارای معلولیت خیلی شدید جسمی و حرکتی در مصاحبه اختصاصی با پایگاه خبری پهنه پرواز ضمن معرفی خود از مشکلات و موفقیت های خود گفت :

مریم رحیمی هستم،کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی، از ده ماهگی به تشخیص پزشکان به بیماری فلج اطفال در چهار اندام فوقانی و  تحتانی شدم و همه فعالیت‌های خودم را با سه انگشت شست،اشاره و میانه انجام می‌دهم.تا به حال سی و یک بار تحت  عمل جراحی قرار گرفته‌ام!

رحیمی با اشاره به علاقه خود به حوزه های هنری ، از فعالیت های خود در این زمینه گفت:
از کودکی در کنار مطالعه با توجه به نوع معلولیتم،گرایش زیادی به هنر و خلق آثار هنری داشتم و با کمک خانواده و حمایت‌هاشون در این زمینه موفق شدم! تا کنون در چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی  در داخل و خارج از کشور حضور داشته ام.

این هنرمند در مورد فعالیت های فرهنگی خود اضافه کرد: ویراستاری کتاب را به‌طور حرفه‌ای و تخصصی انجام داده و می‌دهم.در مطبوعات مخصوص ادبیات مانند کتاب ماه،مجله هنرمند و آزما و غیر ادبی مانند روزنامه مردم سالاری،شهروند فعالیت و همکاری داشته ام.

این فعال اجتماعی در ادامه با اشاره به تجربه خود در مورد حضور در پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم پرواز به عنوان داور دارای معلولیت ، سردبیری بخش ادبی پایگاه خبری پهنه پرواز را نیز از دیگر فعالیت های مهم و موثر خود دانست که می‌تواند زمینه ساز فرهنگ سازی بهتر در نمایش توانمندی های افراد دارای معلولیت و مشارکت آنان در فعالیت های اجتماعی باشد .

ایشان در مورد مشکلات و چالش های افراد دارای معلولیت توضیح دادند: نیازهای افراد دارای معلولیت با توجه به شدت معلولیت و نیازهای خاصی که دارند متفاوت است. این افراد در محیط بیرون از   خانه با عدم دسترسی مناسب به مبلمان شهری ، شرایط استفاده از سینماها، فرهنگسراها،وسایل حمل‌وتقل عمومی و دسترسی به سرویس بهداشتی مناسب را ندارند. همچنین از حق آموزش و پرورش یکسان با سایر افراد جامعه برخوردار نیستند. از دیگر مشکلات افراد دارای معلولیت و خانواده‌هاشان بحث معیشت و رسیدگی به نیازهای جانبی همچون فیزیوتراپی، کاردرمانی ،گفتار‌درمانی و غیره است.

مریم رحیمی در خاتمه اضافه کرد: در پایان از جامعه انتظار داریم که فرصت‌های برابر  با  سایر افراد جامعه با توجه به توانمندی‌های ویژه افراد دارای معلولیت در اختیار آنها قرار دهند.
دولت چهاردم با حفظ کرامت انسانی افراد دارای معلولیت به وضع اقتصادی و معیشت آنان و رفاه نسبی آنان کمک نمایند تا جز درد و رنج بیماری مشکلی نداشته باشند.
بیمه‌ها هزینه ی درمانی افراد دارای معلولیت را به عهده گرفته تا هزینه‌های درمان برای خانواده فرد دارای معلولیت سنگین نباشد.
سازمان‌های دولتی که دارای امکاناتی خاص هستند آن امکانات را در اختیار افراد دارای معلولیت فرصت برقراری و تعامل  برقرار نمایند.

خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خشنود باشی و ما رستگار

کد خبر:641

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *