جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اگر کسی از شما خوشش نیاید معمولاً این 10 رفتار را نشان می دهد

اشتراک‌گذاری در:

 توسط لاچلان براون 
ترجمه دکتر فتانه امیری

خواندن رفتار افراد می تواند دشوار باشد، به خصوص زمانی که آنها در مورد احساسات خود صحبت نمی کنند. فقط به این دلیل که کسی به صورت شفاهی نفرت خود را نسبت به شما ابراز نمی کند، به این معنی نیست که آن را به روش های دیگر نشان نمی دهد.

در واقع، رفتارهای ظریفی وجود دارد که افراد تمایل دارند زمانی که احساسات منفی نسبت به شخصی دارند از خود نشان دهند، و دانستن این نشانه ها می تواند تعاملات بین فردی را تغییر دهد.

1) زبان بدن
بیایید با اصول اولیه شروع کنیم: زبان بدن.
این یکی از قوی ترین و آشکارترین اشکال ارتباط غیرکلامی است. و زمانی که کسی شما را دوست ندارد، زبان بدن او می تواند به خوبی صحبت کند.

افرادی که شما را دوست ندارند اغلب از تماس چشمی اجتناب می کنند یا نگاه های کوتاه و زودگذری به شما می اندازند. آنها ممکن است هنگام صحبت با شما دست یا پاهای خود را روی هم بگذارند و نوعی مانع بین شما دو نفر ایجاد کنند.

آنها همچنین ممکن است از روبرو شدن مستقیم با شما خودداری کنند و حتی در هنگام مکالمه بدن خود را از شما دور کنند. این تغییرات ظریف در وضعیت بدن می تواند نشان دهنده ناراحتی یا بی علاقگی باشد.

وقتی با کسی در حال تعامل هستید، به زبان بدن او توجه زیادی داشته باشید. ممکن است بیشتر از کلام آنها به شما بگوید.

۲) عدم مشارکت در گفتگو
بیایید در مورد مشارکت در گفتگو صحبت کنیم. وقتی شخصی به شما علاقه مند است، فعالانه در بحث ها شرکت می کند، سؤال می پرسد و علاقه واقعی به آنچه می گویید نشان می دهد.

زمانی را به یاد می‌آورم که در دانشگاه به یک باشگاه جدید پیوستم. مردی وجود داشت، به نام مایک ، که هر وقت می خواستم با او صحبت کنم بی علاقه به نظر می رسید.

در حالی که بقیه درگیر می‌شدند، به شوخی‌های من می‌خندیدند، یا در موضوع مورد بحث مشارکت می‌کردند، مایک اغلب پاسخ‌های کوتاه می‌داد یا حتی گاهی اوقات نظرات من را کاملا نادیده می‌گیرد.

برای من روشن شد که مایک طرفدار من نیست. عدم مشارکت او در گفتگوهای ما نشانه آشکاری بود که او چندان مشتاق ایجاد رابطه با من نبود.
اگر متوجه شدید که شخصی در طول مکالمات شما دائماً درگیر می شود، می تواند یک اشاره ظریف باشد که آنها نیز بزرگترین طرفداران شما هستند.

۳) از تماس فیزیکی اجتناب می کنند
تماس فیزیکی اغلب می تواند نشان دهنده سطح خاصی از راحتی و اعتماد بین افراد باشد. دست زدن دوستانه به پشت، لمس معمولی روی بازو در حین مکالمه یا حتی در آغوش گرفتن گرم در میان دوستان یا افرادی که با یکدیگر راحت هستند رایج است.

با این حال، وقتی کسی از شما بدش می آید، معمولاً از هرگونه تماس فیزیکی دوری می کند. اگر شما خیلی نزدیک شوید ممکن است عقب بروند، یا اگر بخواهید به طور معمولی آنها را لمس کنید، به آرامی دور شوند.

مردم بیشتر به کسی که دوست دارند دست می زنند و از تماس فیزیکی با کسانی که دوست ندارند اجتناب می کنند.

این اجتناب می‌تواند به روش‌های نامحسوسی آشکار شود – از طفره رفتن تا حفظ فاصله قابل توجه هنگام نشستن یا ایستادن در کنار شما.

۴) آنها همیشه “مشغول” هستند
رفتار دیگری که باید مراقب آن بود، در دسترس نبودن مداوم است. وقتی کسی شما را دوست ندارد، اغلب خود را پرمشغله‌تر از آنچه هست نشان می‌دهد تا از گذراندن وقت با شما جلوگیری کند.

اگر دائماً بهانه‌هایی می‌شنوید که چرا آنها نمی‌توانند ملاقات کنند یا مرتباً برنامه‌های خود را در آخرین لحظه لغو می‌کنند، می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که آنها علاقه خاصی به شما ندارند.
این بدان معنا نیست که مردم واقعاً نمی توانند مشغول باشند.

همه ما مواقعی را داریم که برنامه‌هایمان شلوغ است. اما اگر این یک الگوی مداوم است، ارزش این را دارد که در نظر بگیرید که آیا “مشغله” آنها واقعی است یا یک سیگنال ظریف از احساسات آنها نسبت به شما.

توجه داشته باشید که هر چند وقت یک‌بار شخصی برای صرف وقت با شما در دسترس است و اگر موضوع تکراری است، توجه داشته باشید. ممکن است چیزی در مورد احساسات واقعی آنها به شما بگوید.

۵) پاسخ های کوتاه و کوتاه
ارتباط کلید هر رابطه ای است، اما نحوه برقراری ارتباط شخصی با شما می تواند چیزهای زیادی در مورد احساسات او نسبت به شما آشکار کند.
اگر کسی شما را دوست ندارد، پاسخ های او به متن ها یا مکالمات شما اغلب کوتاه، کوتاه و فاقد جزئیات است. آنها ممکن است با پاسخ های یک کلمه ای پاسخ دهند یا به نظر می رسد که علاقه ای به ادامه گفتگو ندارند.

به عنوان مثال، اگر بدون توضیح زیاد، «خوب»، «بسیار خوب» یا «مطمئنا» زیاد دریافت می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از این باشد که آن‌ها مشتاق تعامل با شما نیستند.
ارتباط پرشور و باز نشانه بارز علاقه و علاقه است.
اگر کسی به طور مداوم به شما کمترین پاسخ را می دهد، ممکن است نشان دهد که خیلی به شما علاقه ندارد.

6) اغلب حواسشان پرت به نظر می رسد
همه ما لحظاتی داریم که ذهنمان سرگردان است، اما زمانی که فردی به طور مداوم در حین مکالمات شما حواس پرت می شود، ممکن است نشانه ای از احساسات او نسبت به شما باشد.

وقتی به کسی اهمیت می دهیم، طبیعتاً می خواهیم تمام توجه خود را به او معطوف کنیم. ما به داستان های آنها گوش می دهیم، به شوخی های آنها می خندیم و به حرف های آنها علاقه نشان می دهیم.

اما اگر کسی شما را دوست نداشته باشد، ممکن است هنگام صحبت کردن شما اغلب درگیر به نظر برسد. آنها ممکن است مرتباً تلفن خود را چک کنند، به اطراف اتاق نگاه کنند یا در افکار خود گم شوند.

وقتی چیزی مهم را به اشتراک می گذارید و شخصی که با او صحبت می کنید به نظر می رسد به هر چیز دیگری غیر از مکالمه شما علاقه بیشتری دارد، احساس ناامید کننده ای است.

۷) احساسات شما را نادیده می گیرند
یکی از رفتارهایی که واقعاً می تواند نیش بزند، زمانی است که شخصی احساسات یا نظرات شما را نادیده می گیرد.

به یاد می‌آورم زمانی که در مورد پروژه‌ای در محل کارم با یکی از همکارانم نگرانی خود را در میان می‌گذاشتم. فکر می‌کردم رابطه حرفه‌ای خوبی با هم داریم، اما پاسخ او مرا غافلگیر کرد. او نگرانی من را به گونه ای کنار گذاشت که انگار اهمیتی ندارد و باعث شد احساس بی اعتباری و بی اهمیتی کنم.

اگر شخصی بارها و بارها احساسات شما را نادیده بگیرد یا به نظر می رسد که به افکار و نظرات شما بی علاقه است، می تواند نشانه ظریفی باشد که ممکن است شما را دوست نداشته باشد.

هر کس حق دارد احساسات و دیدگاه های خود را داشته باشد. اگر کسی به طور مداوم آنها را بی اعتبار می کند، می تواند نشان دهنده عدم احترام یا بی علاقگی به حفظ رابطه مثبت با شما باشد.

۸ ) بیش از حد مودب هستند
این یکی ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما گاهی اوقات افرادی که شما را دوست ندارند ممکن است در واقع بیش از حد مودب یا رسمی با شما رفتار کنند.

در حالی که مودب بودن به طور کلی چیز خوبی است، اگر کسی همیشه بهترین رفتار خود را در اطراف شما انجام می دهد، ممکن است به این دلیل باشد که شما را دور از دست نگه می دارد.

آنها ممکن است همیشه شما را با نام کامل شما خطاب کنند، هرگز درگیر شوخی های معمولی یا دوستانه نباشند، یا از به اشتراک گذاشتن جزئیات شخصی در مورد زندگی خود اجتناب کنند.
مثل این است که آنها یک مرز حرفه ای سختگیرانه را حفظ می کنند، حتی در موقعیت هایی که نیاز به تعامل آرام تر دارند.

۹ ) به ندرت تماس را آغاز می کنند
شروع تماس، چه پیامک، تماس یا برنامه ریزی برای ملاقات، اغلب به معنای علاقه و علاقه است.
با این حال، اگر متوجه می شوید که همیشه اولین کسی هستید که به سراغ او میروید، ممکن است نشانه ظریفی باشد که طرف مقابل به اندازه شما برای رابطه ارزش قائل نیست.

اگر آنها شما را دوست داشتند، احتمالاً از صحبت با شما و گذراندن وقت با شما هیجان زده می شوند. عدم تلاش آنها در برقراری تماس می تواند نشان دهد که آنها چنین احساسی ندارند.

البته، هرکسی عادات ارتباطی متفاوتی دارد، اما اگر کسی به طور مداوم توپ را در زمین شما ترک کند، ممکن است نشانه‌ای از این باشد که او شما را دوست ندارد.

10) زمانی که شما در کنار او نیستید شادتر به نظر می رسند
این می تواند عجیب باشد ولی اگر زمانی که شما اتاق را ترک می کنید، فردی شاداب تر می شود یا به نظر می رسد آرام تر می شود، ممکن است نشانه آن باشد که از همراهی شما لذت نمی برد.

طبیعی است که افراد در کنار کسانی که دوست دارند راحت تر و شادتر باشند. اگر زمانی که شما در اطراف هستید برعکس به نظر می رسد، آنها ممکن است احساسات مثبتی نسبت به شما نداشته باشند. حضورشان را قدر می دانند و برایشان ارزش قائل هستند.

اگر کسی در زمانی که شما آنجا نیستید به وضوح شادتر به نظر می رسد، ممکن است زمان آن فرا رسیده که در انرژی سرمایه گذاری شده در آن رابطه تجدید نظر کنید.

نظر نهایی: این در مورد احترام و درک است

وقتی با دیگران تعامل داریم، اعمال، گفتار و حتی رفتارهای ظریف ما نشان دهنده میزان احترام و توجه ما به آنهاست. تصدیق این اصل اساسی می تواند به ما کمک کند تا در دنیای پیچیده روابط انسانی بهتر پیمایش کنیم.

اگر از این نشانه‌ها احساس می‌کنید که ممکن است کسی شما را دوست نداشته باشد، بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که آن را شخصی نگیرید. احساسات و رفتار مردم نسبت به ما اغلب بیشتر به تجربیات، دیدگاه ها و حالات عاطفی آنها مربوط می شود تا ما.

علاوه بر این، کارل یونگ، روانکاو مشهور، می‌گوید: «هر چیزی که ما را در مورد دیگران آزار می‌دهد، می‌تواند ما را به درک خودمان برساند.» شاید این موقعیت ها بتواند فرصتی برای خوداندیشی و رشد شخصی ایجاد کند.

در پایان، ضروری است که اطراف خود را با افرادی احاطه کنیم که به ما احترام می گذارند، برای حضور ما ارزش قائل هستند و به زندگی ما کمک می کنند. کسانی که این کار را نمی کنند ممکن است ارزش انرژی و وقت ما را نداشته باشند. از این گذشته، زندگی برای هر چیزی کمتر از آن کوتاه است.

کد خبر:596

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *