جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اگر می‌خواهید در موقعیت‌های اجتماعی دوست‌داشتنی‌تر باشید، با این ۹ رفتار خداحافظی کنید

اشتراک‌گذاری در:

 توسط میا ژانگ 
ترجمه دکتر فتانه امیری

دوست داشتنی بودن در موقعیت های اجتماعی به معنای تظاهر به شخص دیگری نیست. این در مورد واقعی بودن و آگاه بودن از اینکه چگونه اعمال شما می تواند بر دیگران تأثیر بگذارد است.

به گزارش پایگاه خبری پهنه پرواز، گاهی اوقات رفتارهای ما که اغلب ناآگاهانه شکل می گیرد، می تواند افراد را از خود دور کند. و به من اعتماد کن، تو این را نمی‌خواهی.
برای اینکه دوست داشتنی تر باشید و با دیگران ارتباط بهتری برقرار کنید، ممکن است مجبور باشید از برخی عادات خداحافظی کنید.

اکنون، 9 رفتاری را به اشتراک می‌گذارم که اگر می‌خواهید در موقعیت‌های اجتماعی دوست‌داشتنی‌تر باشید، باید با آنها خداحافظی کنید.
نگران نباشید، آنقدرها هم که به نظر می رسد سخت نیست!

۱ ) تسلط بر گفتگو

همه ما دوست داریم داستان ها و تجربیات خود را به اشتراک بگذاریم. طبیعی است. اما در یک موقعیت اجتماعی، تعادل کلیدی است.اغلب، ما خود را در جمع افرادی می یابیم که دوست دارند بی پایان در مورد خودشان صحبت کنند. تجربیاتشان، دستاوردهایشان، مشکلاتشان. و اگرچه اشتراک گذاری آن عالی است، اما اگر یک طرفه باشد، می تواند برای دیگران خسته کننده شود.
اینجاست که مفهوم گوش دادن فعال مطرح می شود.
گوش دادن فعال یک تکنیک ارتباطی است که در مشاوره، آموزش و حل تعارض استفاده می شود. این مستلزم آن است که شنونده کاملاً تمرکز کند، بفهمد، پاسخ دهد و سپس آنچه گفته می شود را به خاطر بسپارد.
اساساً، به جای اینکه دائماً مکالمه را به سمت خود هدایت کنید، به داستان طرف مقابل علاقه نشان دهید.
اگر می‌خواهید در موقعیت‌های اجتماعی دوست‌داشتنی‌تر باشید، گوش دادن فعال را در نظر بگیرید. به آنچه دیگران می گویند علاقه واقعی نشان دهید. سوال بپرس. کاری کنید که احساس کنند شنیده شده و ارزشمند هستند.

۲ ) انتقاد بیش از حد

من اولین نفری خواهم بود که اعتراف می کنم، من قبلاً یک سری انتقادات داشتم. سال‌ها پیش، این عادت را داشتم که فوراً به عیوب اشیاء یا افراد اطرافم اشاره کنم. تقریباً شبیه یک رفلکس بود.
یک روز دوست خوبم مرا کنار کشید و گفت: «می‌دانی، همه چیز به نقد تو نیاز ندارد. گاهی اوقات، مردم فقط به شما نیاز دارند که گوش کنید و حمایت کنید.»
که به شدت به من ضربه زد. متوجه شدم که نیازم به ارزیابی و انتقاد دائمی مرا دوست داشتنی تر نمی کند. در واقع، مردم را از خود دور می کرد .
از آن زمان، من تلاش های قابل توجهی برای مهار این رفتار انجام داده ام. مطمئناً من هنوز نظری دارم، اما یاد گرفته ام که آن را سازنده تر بیان کنم. و اگر ضروری یا مفید نیست، سعی می کنم آن را برای خودم نگه دارم.
انتقاد پذیر بودن می تواند شما را منفی و غیرحمایت کننده جلوه دهد.
آیا می خواهید در موقعیت های اجتماعی دوست داشتنی تر باشید؟
سعی کنید به جای انتقاد، تشویق و مثبت اندیشی کنید. این می تواند دنیای متفاوتی ایجاد کند.

۳ ) بی توجهی به زبان بدن

کلمات ما تنها چیزی نیستند که افکار و احساسات ما را به ما منتقل می کنند. زبان بدن ما نیز نقش مهمی دارد. در واقع، مطالعات نشان می دهد که تا 55 درصد از ارتباطات ما غیرکلامی است.
تصور کنید در یک مهمانی هستید، در گوشه ای خمیده اید و دستان خود را روی هم گذاشته اید و از تماس چشمی خودداری می کنید. حتی اگر همه چیزهای درست را بگویید، زبان بدن شما ممکن است پیام کاملا متفاوتی را ارسال کند.
مردم اغلب دست های ضربدری را به عنوان نشانه ای از حالت تدافعی یا بی علاقگی تفسیر می کنند. به طور مشابه، اجتناب از تماس چشمی می تواند نشان دهنده ناامنی یا عدم علاقه باشد.
برای دوست داشتنی تر شدن در موقعیت های اجتماعی، مهم است که به زبان بدن خود توجه کنید . صاف بایستید، تماس چشمی برقرار کنید و بازوهای خود را باز نگه دارید. این کار باعث می‌شود در مکالمه راحت‌تر و درگیرتر به نظر برسید.

۴ ) نادیده گرفتن فضای شخصی افراد

وقتی صحبت از فضای شخصی به میان می آید، هر فردی سطح مشخصی از راحتی را دارد. مانند یک حباب نامرئی در اطراف ماست که از بیرون زدن آن بدون اجازه قدردانی نمی کنیم.
تهاجم به فضای شخصی یک نفر می تواند باعث شود که او احساس ناراحتی کند، مورد تجاوز قرار گرفته و حتی ممکن است به عنوان بی احترامی به نظر برسد. این امر به ویژه در موقعیت‌های اجتماعی که افراد اغلب برای اولین بار با یکدیگر ملاقات یا تعامل دارند، صادق است.
آگاهی از این فضای شخصی و احترام به آن بخش مهمی از دوست داشتنی بودن است . این نشان می دهد که به مرزها و راحتی طرف مقابل احترام می گذارید.

دفعه بعد که در یک محیط اجتماعی هستید، به فاصله فیزیکی که با دیگران حفظ می کنید توجه داشته باشید.
اگر مطمئن نیستید، همیشه بهتر است به جای کمتر، به سمت دادن فضای بیشتر متمایل شوید. این یک تغییر کوچک است که می تواند تفاوت بزرگی در نحوه درک مردم از شما ایجاد کند.

۵ ) شاکی مزمن بودن

همه ما روزهای بدی را پشت سر می گذاریم و این کاملاً خوب است که هر چند وقت یکبار ناامیدی ها را تخلیه کنیم. اما اگر شکایت به یک الگوی عادی تبدیل شود، می تواند به طور قابل توجهی بر نحوه درک مردم از شما تأثیر بگذارد.
شاکیان مزمن اغلب به عنوان تخلیه کننده انرژی دیده می شوند. آنها می توانند روحیه یک گروه را پایین بیاورند، به جای تمرکز بر روی راه حل ها یا جنبه های روشن تر چیزها، روی نکات منفی تمرکز کنند.
این را در نظر بگیرید:
سعی کنید تمرکز خود را از مشکلات به راه حل ها تغییر دهید. به جای شکایت دائمی در مورد مسائل، سعی کنید راه حل های بالقوه را مورد بحث قرار دهید یا به دنبال پوشش نقره ای باشید.
مردم معمولاً ترجیح می دهند در کنار کسانی باشند که آنها را بلند می کنند تا کسانی که آنها را پایین می کشند. با اتخاذ دیدگاه مثبت تر، می توانید فضای اجتماعی لذت بخش تری ایجاد کنید و در این فرآیند دوست داشتنی تر شوید.

۶ ) عدم ابراز همدردی

همه ما در زندگی با چالش‌هایی روبه‌رو هستیم. در چنین مواقعی، چیزی که بیش از همه آرزو داریم درک و همدلی دیگران است.
همدلی توانایی درک و به اشتراک گذاشتن احساسات دیگران است. این در مورد این است که خود را به جای آنها قرار دهید و به چیزها از دیدگاه آنها نگاه کنید.
کلید؟ 
نشان دادن همدلی . می تواند باعث شود مردم احساس کنند شنیده می شوند، درک می شوند و در مشکلاتشان کمتر تنها هستند.
 دفعه بعد که کسی مشکل یا چالشی را که با آن مواجه است به اشتراک می‌گذارد، لحظه‌ای را به گوش دادن و همدردی واقعی اختصاص دهید. بگذارید بدانند که تنها نیستند و احساساتشان معتبر است.
این عمل ساده درک می تواند کمک زیادی به دوست داشتن و دوست داشتن شما توسط دیگران کند.

۷ ) بسته بودن به ایده های جدید

چند سال پیش، به خود می بالیدم که در عقایدم ثابت قدم هستم. این به من احساس هویت و اطمینان داد. اما با گذشت زمان، متوجه شدم که من را سفت و سخت و در برابر رشد مقاوم می کند.
اغلب، در تلاش برای درست بودن، خود را بر روی ایده ها و دیدگاه های جدید می بندیم. این می‌تواند باعث شود در موقعیت‌های اجتماعی فردی لجباز و نزدیک‌بین باشیم.
یادگیری باز بودن و پذیرا بودن نسبت به ایده های جدید نه تنها ما را دوست داشتنی تر می کند، بلکه باعث رشد و توسعه شخصی می شود.
در حالی که داشتن باورهای قوی مهم است، تمایل به گوش دادن، یادگیری و سازگاری به همان اندازه مهم است.
این نشان می دهد که برای دیدگاه های دیگران ارزش قائل هستید و از رشد و تغییر نمی ترسید. این صراحت می‌تواند شما را دوست‌داشتنی‌تر کند، زیرا به گفتگوهای عمیق‌تر و معنادارتر دعوت می‌کند.

۸ ) طعنه بیش از حد

طعنه می تواند ابزاری عالی برای شوخ طبعی و شوخ طبعی باشد، زمانی که به اندازه کافی و در زمینه مناسب استفاده شود. با این حال، وقتی زیاده روی شود، می تواند به عنوان تحقیر آمیز و حتی آسیب زا ظاهر شود.
پاسخ دادن مداوم به سوالات یا نظرات واقعی با کنایه می تواند باعث شود دیگران احساس بی اعتباری یا تحقیر کنند. مانعی ایجاد می کند که از تعامل و اتصال معتبر جلوگیری می کند.
مطمئن شوید که قصد شما واضح است و لحن شما آرام است.
به هر حال، در حالی که طعنه ممکن است در لحظه باعث خنده شود، گفتگو و ارتباط واقعی شما را در دراز مدت دوست داشتنی تر می کند.
۹ ) فراموش کردن خود بودن

در تلاش‌هایمان برای دوست‌داشتن، گاهی اوقات مهم‌ترین چیز را از دست می‌دهیم، یعنی خودمان بودن. اصالت با مردم طنین انداز می شود . این شما را قابل اعتماد و قابل اعتماد می کند.
تظاهر به کسی که نیستید یا سعی می کنید در قالبی جا شوید می تواند طاقت فرسا باشد و مردم معمولاً می توانند آن را ببینند.
پس فقط خودت باش
خصلت ها، علایق، نقاط قوت و حتی معایب خود را بپذیرید. زیرا در پایان روز، دوست داشتنی ترین شما همان شما واقعی هستید.

نتیجه نهایی

در قلب همه تعاملات اجتماعی، اشتیاق برای ارتباط است. برای درک، پذیرش و احترام متقابل.
نویسنده و سخنران مشهور، برن براون، زمانی گفت: «ما سخت می‌خواهیم با دیگران ارتباط برقرار کنیم، این چیزی است که به زندگی ما هدف و معنا می‌دهد، و بدون آن، رنج وجود دارد.»
دوست داشتنی بودن به این معنی نیست که خودت را تغییر بدهی یا در قالبی جا بیفتی. این در مورد تقویت این ارتباط با اصالت، همدلی، احترام و باز بودن برای دیگران و دیدگاه های آنها است.

هرکسی را که ملاقات می‌کنید داستان‌ها، مبارزات و رویاهای خودش را دارد.
با نشان دادن علاقه، درک و احترام واقعی نسبت به آنها، نه تنها خود را دوست داشتنی تر می کنید، بلکه ارتباطات معناداری ایجاد می کنید که زندگی شما را غنی می کند.

کد خبر:674

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *