جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اگر به اوتیسم رسیدگی نشود چه خواهد شد؟

اشتراک‌گذاری در:

اتیسم درمان قطعی ندارد، اما می‌توان آن را کنترل کرد. اگر به اوتیسم رسیدگی نشود و علائم آن به‌موقع کنترل نشوند، کم‌کم هم روی سلامت روانی و هم سلامت جسمی فرد مبتلا تأثیر می‌گذارد. برای نمونه، حدود 51درصد از بزرگ‌سالان مبتلا به اوتیسم، حدااقل یک مشکل جسمی هم دارند. در این مقاله رسش، اطلاعات کاملی در این زمینه در اختیارتان قرار می‌دهیم.
 
به گزارش پایگاه خبری پهنه، بر اساس گزارش شاخص‌های ملی اوتیسم (National Autism Indicators Reports) ایالات متحده، اتیسم هم روی سلامت روانی و هم سلامت جسمی فرد مبتلا تأثیر می‌گذارد. حدود 51درصد از بزرگ‌سالان مبتلا به اوتیسم، حدااقل یک مشکل در سلامت جسمی خود دارند. مطالعات مختلف میزان بالای دیابت، بیماری تیروئید، فشار خون بالا، کلسترول بالا، اختلالات گوارشی، کمبودهای تغذیه‌ای و غیره را در مبتلایان به اتیسم نشان می‌دهند.

در حوزه سلامت روان، میزان بروز شرایط پزشکی هم‌زمان در بزرگ‌سالان مبتلا به اوتیسم، در مقایسه با عموم مردم، بالاتر است. حدود 54درصد بزرگ‌سالان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم، حدااقل یک بیماری روان‌پزشکی، مانند اضطراب، اختلالات خلقی، اختلالات روان‌پریشی و غیره هم دارند. مسائل رفتاری، مانند ایجاد مزاحمت، درگیری، خودآزاری یا تخریب هم جزو مشکلات رایج در بزرگ‌سالان مبتلا به اتیسم هستند.
 
اگر به اوتیسم رسیدگی نشود زندگی وابسته‌ای خواهند داشت
بزرگ‌سالانی که درمان مناسب اوتیسم را دریافت نکرده‌اند، ممکن است در زندگی مستقل آینده دچار مشکل بشوند. اگر به اوتیسم رسیدگی نشود باعث تغییراتی در عملکرد مغز خواهد شد که کنترل رفتارهای تکانشی یا تفکر منطقی را برای فرد دشوارتر می‌کند. این امر ممکن است به وضعیتی منجر شود که طی آن، بزرگ‌سالان مبتلا به اختلال طیف اتیسم قادر به زندگی مستقل و بدون کمک دیگران نیستند.
 
اگر اوتیسم درمان نشود مشکلات شغلی برایشان پیش می‌آید
مبتلایان به اتیسم اگر درمان مناسب را دریافت نکنند، ممکن است به دلیل علائمی که دارند، نتوانند کار و شغلی داشته باشند. فرد بزرگ‌سال مبتلا به اوتیسم که درمان نشده، در مصاحبه‌های شغلی یا هنگام برقراری ارتباط با همکاران خود دچار مشکل می‌شود. همین مشکلات باعث می‌شوند استخدام در شرکت‌هایی که نیاز به تعامل و برقراری ارتباط با مشتریان یا کارکنان دارند، برایشان دشوار یا غیرممکن شود.
 
اگر به اوتیسم رسیدگی نشود تعاملات اجتماعی پراسترسی خواهند داشت
افراد مبتلا به اختلال طیف اتیسم که رسیدگی مناسب به علائمشان نشده تا توانایی کنترل آن‌ها را پیدا کنند، از نظر اجتماعی و برقراری ارتباط با دیگران هم دچار مشکل می‌شوند. اگر به اوتیسم رسیدگی نشود بزرگ‌سال مبتلا نمی‌تواند ارتباط مؤثری با دیگران برقرار نکند، نمی‌تواند دوستی معناداری داشته باشد. چون علائم و رفتارهایشان روی این توانایی‌ها اثر منفی می‌گذارند.
 
اگر اوتیسم کنترل نشود در یادگیری دچار مشکل می‌شوند
اگر اوتیسم در کودکی کنترل نشود، مهارت‌های لازم در زمینه یادگیری یا به‌کارگیری کلام در فرد ایجاد نشده، و پرورش هم پیدا نمی‌کنند. هدف از درمان یا همان کنترل اتیسم، به حداکثر رساندن توانایی کودک در عملکردهای مهارتی، با کاهش علائم اختلال، و حمایت از رشد و یادگیری اوست.
راه‌هایی برای کنترل علائم اوتیسم وجود دارند که توانایی یادگیرنده را برای عملکرد بهتر تقویت کرده، و شدت یا میزان تأثیر علائم اتیسم روی او را کاهش می‌دهند.ثابت شده که مداخلات اولیه در درمان اوتیسم بسیار مؤثر هستند. این مداخلات اولیه نه‌تنها امکان بهترین شروع ممکن را به کودکان اوتیسم می‌دهند، بلکه احتمال رشد کامل آن‌ها را هم افزایش خواهند داد

کد خبر:251

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *