جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

انیمیشن ایرانی برنده جشنواره ترایبکا شد

اشتراک‌گذاری در:

جایزه بهترین انیمیشن کوتاه جشنواره ترایبکا به «در سایه سرو» از ایران رسید.

به گزارش پایگاه خبری پهنه پرواز به نقل از عصر ایران بیست و سومین جشنواره فیلم ترایبکا در آمریکا جایزه بهترین انیمیشن کوتاه خود را به «در سایه سرو» ساخته حسین ملایمی و شیرین سوهانی اعطا کرد.

به گزارش ایسنا، برندگان بیست و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم ترایبکا در کشور آمریکا اعلام شد و در نهایت «در سایه سرو» محصول ایران و ساخته مشترک حسین ملایمی و شیرین سوهانی، برنده جایزه بهترین انیمیشن کوتاه این رویداد سینمایی نام گرفت.

هیات داوران این بخش دلیل اعطای این جایزه به انیمیشن «در سایه سرو» را استفاده از سبک بصری متمایز، تصاویر منحصر به فرد و طراحی صدای استثنایی برای جان بخشیدن به یک رابطه خانوادگی تند و زننده، که با عشق و محافظت در میان تصویری مؤثر از تأثیر عمیق اختلال اضطراب پس از سانحه بر فرد و اطرافیانشان متمایز می‌شود.

این انیمیشن پیش از این با کسب جایزه اصلی جشنواره انیمیایو در اسپانیا واجد شرایط رقابت در جوایز اسکار در شاخه بهترین انیمیشن کوتاه اسکار ۲۰۲۵ شده بود.

در سایر بخش‌های جشنواره فیلم ترایبکا، جایزه بهترین فیلم داستانی آمریکایی به «گریفین در تابستان» ساخته «نیکلاس کولیا» رسید و در بخش آثار داستانی بین‌الملل که اصغر فرهادی یکی از اعضای هیات داوران آن بود نیز در نهایت جایزه بهترین فیلم به «دوچرخه شطرنج» ساخته «آسل اوشاکیمووا» از قزاقستان اعطا شد.
بیست و سومین جشنواره فیلم ترایبکا از تاریخ ۱۶ تا ۲۷ خرداد (۵ تا ۱۶ ژوئن) در آمریکا برگزار می‌شود.

پربازدیدترین موزه‌های جهان در سال ۲۰۲۳

به گزارش پایگاه خبری پهنه پرواز گزارش اخیر انجمن سرگرمی‌های موضوعی و پژوهشگران اکوم نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۳، نیمی از پربازدیدترین موزه‌های جهان در خاک بریتانیا یا ایالات متحده قرار داشته‌اند.

با این حال، موزه لوور در پاریس با ۷.۷ میلیون بازدیدکننده سالانه، همچنان عنوان پربازدیدترین موزه جهان را به خود اختصاص داده است.

این موزه هنری که به خاطر نگهداری از اثر مشهور “مونالیزا” اثر داوینچی شناخته می‌شود، از زمان ورود موزه‌ها به این گزارش در سال ۲۰۱۲، جزو برترین موزه‌ها از نظر تعداد بازدیدکنندگان قرار داشته است.

بعد از موزه لوور در جایگاه اول، موزه‌های واتیکان و موزه تاریخ طبیعی، به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را در این رده‌بندی به خود اختصاص داده اند.

کد خبر:507

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *