جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

«الف تا»؛ رویدادی برای ارائهخلاقیت‌های آموزشی معلمان در سطح بین‌المللی

اشتراک‌گذاری در:

در حالی امروز شاهد اختتامیه دومین رویداد بین‌المللی الف تا در برج میلاد تهران بودیم که : تعداد 62 مدرسه دربخش مدارس پیشتاز و 85 معلم در بخش تک تجربه در این رویداد سه روزه از سراسر کشور شرکت داشتند که درمحل مجموعه نمایشگاه‌های برج میلاد با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

به گزارش پایگاه خبری پهنه پرواز به نقل از دبیرخانه دومین رویداد بین المللی الف‌تا،  با بیان اینکه تعداد 30 معلم دربخش روش‌های تدریس زنده درمعاونت ابتدایی متوسطه اول و متوسطه دوم با هم به رقابت پرداختند ابراز داشت: مدارس پیشتازایده و تجربه خود را به صورت تصویری و نوشتاری درلایت باکس‌هایی که برای هر غرفه طراحی و نصب شده به نمایش گذاشتند تا از این طریق تجربه خود را با بازدید کنندگان به اشتراک بگذارند و به سوالات آن‌ها پاسخ دهند.

وی با اشاره به بخش تک تجربه‌ها که هر معلم به صورت انفرادی برای انتقال تجربه خود درآن شرکت نموده است، افزود: شرکت کنندگان در این بخش هم همچون بخش مدارس پیشتازتجربه خود را با فرم‌های متفاوت به نمایش گذاشتند و بازدید کنندگان توانستند  بخشی از تجربه غرفه دار را مشاهده کنند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش دراجرایی سازی سند تحول بنیادین و دبیر قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین از حضور بخش دیگری به نام تجربه نوردی خبرداد و ابراز داشت: درتجربه‌نوردی، صاحبان تجربه، تجربه خود را در این بخش ارائه دادن که در انتها توسط کارشناسان مورد نقد و بررسی قرار گرفت و تحلیل شد.

علی پارسا نیا گفت: بخش‌های دیگری همچون حلقه‌های حل مسئله که درآن پروژه‌های مشترک بین مدارس تعریف شد، حامیان مدارس اعم از محتوایی و فکری، مالی و اقتصادی برای مدارسی که احساس نیاز دارند و خیرین مدرسه یار که در قالب کمک‌های فکری و محتوایی کمک‌رسان مدارس هستند دراین رویداد مشارکت داشتند.

وی هدف ازبرگزاری این رویداد را شناخت نمادهای تحولی برای ساخت قله‌ها ودر نهایت ایجاد هنجارهای الگوهای تربیتی برشمرد وخاطر نشان کرد: حدود 108 هزار اثر در حوزه تجارب مدرسه‌ای به این رویداد فرستاده شد. رویداد بین المللی «الف تا» (الفبای تحول آموزش و پرورش) که از روز  ۲۱ شهریور در محل مجموعه نمایشگاه‌های برج میلاد آغاز شده بود و تا امروز 23 شهریور ماه ادامه داشت با سه هدف «الگو سازی و قله سازی از قهرمان‌های هویتی تربیتی کشور و قدردانی از آنها»، «به اشتراک گذاشتن تجارب تحول آفرین مدرسه‌ای» و «امیدآفرینی در نظام آموزشی» به دومین دوره خود پایان داد.

کد خبر:972

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *