جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

افزایش ۴۰ درصدی حق پرستاری افراد دارای معلولیت

اشتراک‌گذاری در:

به گزارش پایگاه خبری پهنه پرواز به نقل از روابط عمومی بهزیستی، مدیرکل دفتر بودجه و تلفیق منابع سازمان بهزیستی از افزایش ۴۰ درصدی حق پرستاری مراکز نگهداری غیردولتی و افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید و دارای ضایعه نخاغی مستقر در منزل خبر داد.

براساس مصوبه امسال، حق پرستاری و مددکاری مراکز به میزان ۴۰ درصد افزایش یافته است که با این احتساب، حق پرستاری مراکز شبانه‌روزی درجه یک از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزارتومان به ۵ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان، حق پرستاری برای نگهداری افراد مجهول‌الهویه در مراکز شبانه‌روزی درجه یک از ۵ میلیون و ۴۰ هزار تومان به ۷ میلیون و ۵۶ هزارتومان افزایش می‌یابد.

حق پرستاری افرادی با بیماری‌ها و نیازهای خاص در مراکز از ۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان به ۷ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان و همچنین حق پرستاری مراکز روزانه به ازای هر فرد از ۲ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان به ۳ میلیون و ۵۸۴ هزار تومان، حق پرستاری افراد دارای اختلالات اتیسم به ازای هر فرد در مراکز روزانه از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ۴ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان افزایش یافته است.

برای افراد بهره‌مند از خدمات تخصصی توانبخشی در منزل، کمک هزینه به مبلغ یک میلیون و ۴۳۱ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

درخصوص میزان حق پرستاری افراد دارای ضایعه نخاعی، معلولان شدید و خیلی شدید : در سال گذشته حق پرستاری این افراد ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود که این رقم در سال جاری به ۲ میلیون و ۹۴۰ هزارتومان افزایش یافته است.

کد خبر:793

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *