جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

“از کوه تا المپیک: داستان ایستادگی و موفقیت‌های یک قهرمان ناشناخته”

اشتراک‌گذاری در:

در دنیای پر فراز و نشیب ورزش، داستان‌های الهام‌بخش زیادی وجود دارد، اما کمتر داستانی مانند روایت مژده فریدبخش، قهرمان برجسته جهانی، دل را به لرزه می‌آورد و قدرت اراده را به رخ می‌کشد. در گفت‌وگوی اختصاصی پایگاه خبری پهنه پرواز ، با او همراه شدیم تا از مسیر پرافتخاری که طی کرده برایمان بگوید.

  • مژده جان، از کودکی‌ات برای ما بگو. چگونه ورزش به بخشی از زندگیت تبدیل شد؟

مژده فریدبخش: من متولد ۱۳۷۰ هستم و با چالش ID زندگی می‌کنم. دوران ابتدایی را در مدارس عادی گذراندم، اما بعد از آن برای ادامه تحصیل به مدرسه فراگیران مرزی رفتم و موفق به اخذ دیپلم شدم. از همان کودکی علاقه زیادی به ورزش داشتم. به همراه مادرم کوه و شنا می‌رفتم. این علاقه ادامه یافت تا اینکه وارد المپیک ویژه شدم و ورزش را با شوق و اشتیاق بیشتری ادامه دادم.

  • چه زمانی وارد رقابت‌های حرفه‌ای شدی و موفق به کسب مدال شدی؟

در سال‌های ۹۳ و ۹۴ توانستم در رشته بدمینتون دو مدال طلا کسب کنم. کم‌کم به اسکیت علاقه‌مند شدم و در سال ۹۷ از طرف المپیک ویژه برای مسابقات جهانی انتخاب شدم. سفری به ابوظبی داشتم و خوشبختانه توانستم در رشته اسکیت دو مدال طلای جهانی کسب کنم. این موفقیت‌ها برایم بسیار ارزشمند بود و انگیزه بیشتری برای ادامه مسیرم داد.

  • دوچرخه‌سواری نیز بخش مهمی از کارنامه ورزشی تو است. چگونه به این رشته وارد شدی؟

همان‌طور که بچه‌های عادی دوچرخه‌سواری می‌کنند، من هم دوچرخه‌سواری می‌کردم و عاشق این رشته بودم. با تلاش و پشتکار زیاد، در سال ۱۴۰۲ دوباره بخت یارم شد و به آلمان برای مسابقات جهانی رفتم. در آنجا توانستم مقام چهارم را در دوچرخه‌سواری به دست بیاورم و نشان المپیک را از آن خود کنم.

  • در حال حاضر مشغول به چه ورزش‌هایی هستی؟

در حال حاضر، به سنگ‌نوردی، فلوربال و اسکیت مشغولم. اما هیچ وقفه‌ای در کوهنوردی ایجاد نشده و همچنان هر هفته همراه مادرم به کوه می‌روم. زمانی که بر بلندترین نقطه طبیعت می‌ایستم، از کوه مقاومت و ایستادگی در برابر سختی‌ها را می‌آموزم. این لحظات، بهترین و زیباترین زمان زندگی‌ام است.

  • در این مسیر پرچالش، آیا از سازمان‌ها و نهادها حمایتی دریافت کرده‌ای؟

متاسفانه تا این لحظه هیچ ارگانی و هیچ مقامی دستم را نگرفته و حمایتی نداشته‌ام. احساس می‌کنم که بچه‌های مرزی بسیار ناشناخته هستند و هیچ تعریفی برایشان نشده است. حتی بهزیستی هم چشم بر روی آن‌ها بسته. اما با همه این‌ها، من به چشمان خدا ایمان دارم؛ او همیشه بدرقه راهمان بوده و خواهد بود.

  • در پایان مصاحبه چه صحبتی دارید ؟

دوست دارم به همه بچه‌های مرزی بگویم که هرگز تسلیم نشوند. ما توانایی‌های زیادی داریم که باید به دنیا نشان دهیم. فقط نیاز به حمایت و دیده شدن داریم.

پایگاه خبری پهنه پرواز با هدف انعکاس صدای افراد دارای معلولیت و قهرمانان ناشناخته و مرزهای نادیده، تلاش می‌کند تا داستان‌های الهام‌بخش افرادی مانند مژده فریدبخش را به گوش همگان برساند. ما بر این باوریم که همه انسان‌ها شایسته دیده شدن و حمایت‌اند، و رسالت ما این است که به سهم خود گامی در راه شناخت و شکوفایی استعدادهای نهفته برداریم.

کد خبر:938

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *