جیسون استاتهام بار دیگر با کارگردان فیلم «زنبوردار» همکاری کرده است که فیلمنامه آن را سیلوستر استالونه نوشته است.
به گزارش پایگاه خبری پهنه پرواز به نقل از فرارو- فیلم مرد کارگر اثری اکشن و هیجانانگیز است که با وجود روایت کلیشهای، به لطف اجرای قدرتمند بازیگران و صحنههای مبارزه مهیج، مخاطبان را تا پایان سرگرم نگه میدارد.
به گزارش فرارو به نقل از هالیوود ریپورتر، در جدیدترین فیلم اکشن جیسون استاتهام، شخصیت برای شخصیت های بسیار خوب پیش نمیرود. او شبها را در ماشینش میخوابد و برای هزینههای قانونی لازم برای گرفتن حضانت دختر خردسالش (ایسلا گی) از پدربزرگش به شدت به پول نیاز دارد. با این که شغلی ثابت بهعنوان سرپرست کارگاه ساختمانی دارد، اما دردسر همیشه سر راهش سبز میشود، مانند زمانی است که میشود مهارتهای فوقالعادهاش را در مبارزه نشان داد، زیرا گروهی از اوباش برای یکی از کارهایش به سراغشان میآیند. او پس از درگیری به دختر رئیسش، جنی (آریانا ریواس)، که شاهد مبارزهاش بوده است و درست میشود که او فقط یک «مرد کارگر» ساده نیست، میگوید: «تو چیزی ندیدی».
مدت کوتاهی بعد، جنی به یک رستوران محلی میرود و ناپدید میشود. والدین نگرانش (مایکل پنیا و نائومی گونزالس)، که از گذشته کارفرمایان آگاه هستند، از او التماس میکنند که دخترشان را پیدا کند. اما او با لحنی سنگین پاسخ می دهد: «دیگر آن آدم سابق نیستم.» استاتهام پس از موفقیت فیلم «زنبوردار» بار دیگر با دیوید ایر، همکاری کرده است تا این اثر اکشن را بسازد که در نگاه اول، یک فیلم کلیشهای، اما تأثیرگذار به نظر میرسد. فیلمی که شاید دههها پیش سیلوستر استالونه میتوانم در آن نقشآفرینی کند.
بااینحال، استالونه دوباره نقش خود را را ایفا میکند و علاوه بر آن بر یکی از تهیهکنندگان فیلم، در نگارش فیلمنامه نیز سهیم بوده است. این فیلمنامه بر اساس کتاب لِونز تِرِید اثر چاک دیکسون نوشته شده است که اولین جلد از مجموعهای درباره شخصیت لِوِن کِید است. لِوِن یک سرباز سابق عملیاتهای سیاه است که از مهارتهای خود برای اجرای عدالت به سبک انتقامجویانانه میکند. با انتخاب استاتهام برای نقش اصلی، شخصیت او بریتانیایی، اما همچنان جذاب است.
بدیهی است که کِید تهدید غرایز مبارزهجویانه خود را بازیابی کرده و با تظاهر به فروش مواد مخدر، راهی برای نفوذ به دنیای مواد مخدر، راهی برای نفوذ به تبهکاری شیکاگو پیدا میکند تا جنی را بیابد. ظاهراً جنی توسط بند قاچاق انسان متعلق به مافیای روسیه ربوده شده است. او کار خود را با شکنجه اولین مظنونش آغاز میکند، که نشان میدهد مهارتهای نظامی را بهخوبی به خاطر خود میکند. در ادامه، مجموعهای از درگیریهای خشن رخ میدهد، و کِید تقریباً بدون هیچ زحمتی با یک تبهکار، میشود. یکی از بهترین صحنه های مبارزه فیلم، درگیری او با دو اوباش در قسمت عقب یک آن است. تولیدی که دستانشان بسته است. نیازی به حدس زدن نیست که چه کسی زنده است از این مبارزه خارج شود.
پس از ساخت فیلمهایی مانند پایان کشیک، خشم و جوخه انتحار، دیوید ایر بهعنوان کارگردان و فیلمنامهنویسی با سبک کاملاً مردانه شناخته شده است و این حس در تمام صحنههای مرد کارگر جریان دارد. این موضوع را تا حد زیادی به بازیگر اصلی برمیگرداند. استاتهام دیگر کاریزمای خود را نشان میدهد و میتواند نقش آفرنی را در نقش یک کارگر معمولی اصلاً قانعکننده نیست، اما بدون شک فردی است که هیچ جنایتکاری دوست ندارد سر راهش قرار بگیرد. فیلم با زمانی نزدیک به دو ساعت کمی طولانی به نظر میرسد و تکرار در آن زودان میشود. بااینحال، دارای جذابیتهای جذاب و غیرمنتظرهای است که به نظر میرسد ردپای استالونه در آنها دیده میشود، کسی که همیشه یک طنز ظریف را در نقشهای خود تزریق میکند.
یکی از متمایزترین شخصیتهای فیلم، گانی (با بازی فوقالعاده دیوید هاربر) است. او همرزم سابق کید است که نابینایی او را با کمان بازنمیدارد، مانند تیراندازی کرد. او همچنین مجموعهای از سلاحهای قدرتمند را در اختیار قرار میدهد. شخصیتهای زن فیلم نیز به طرز شگفتانگیزی پویا و قوی هستند، از جمله دختر جوان کِید که با داستانهای پدرش کاملاً کنار آمده است، به شرطی که سالم به خانه برگردد. جنی نیز، ثابت کلیشههای رایج، میکند که کاملاً قادر به تغییر وضعیت به نفع خود است و در مقابل شکنجهگرانش تسلیم نمیشود.