بهترین راه جلب #توجه دانش آموز دچار مشکلات #بیشفعالی و #کمتوجه به درس ، تدریس به صورت #انفرادی یا به صورت #گروههای کوچک دو و سه نفره می باشد.
به گزارش پایگاه خبری پهنه پرواز به نقل از کانال آموزش اختلالات، با توجه به اینکه این گونه تدریس کردن اغلب #غیر_ممکن است ، معلمین میتوانند از راهبرد های زیر استفاده کنند
#ایستادن پهلوی کودک
گذاشتن یک #دست روی شانه کودک
برقراری ارتباط #چشمی با کودک
پرسیدن دائمی سوالات مستقیم از کودک تا زمانی که از #تمرکز وی اطمینان حاصل نشده است
تکرار #دستورات انفرادی معلم
دقت کنید #دستورات معلم باید #ساده و روشن باشد و دستورات را #یکی یکی از کودک بخواهید تا اجرا کند.
برای انجام #تکالیف نیز تکالیف این دانش آموزان #چند_قسمت شود
برای انجام هر قسمت از تکلیف یک محدوده #زمانی منطقی در نظر گرفته شود
تکالیف #طولانی و زیاد نباشد و عوامل محیطی #حواس_پرتی هنگام اجرای تکالیف به حداقل برسد
طوری برخورد شود که کودک احساس #حقارت نکند
از #پاداش کلامی و کوچک استفاده کنید
پیشرفت کودک دارای مشکلات تمرکز و بیش فعال و تغییر در وضعیت وی به #کندی صورت میگیرد و نباید انتظار پیشرفت #سریع داشت