راهکار و آموزش مناسب برای دانش آموزی که مفهوم #عدد را درک نمی کند چیست؟

اشتراک‌گذاری در:

به گزارش پایگاه خبری پهنه پرواز به نقل از کانال آموزش اختلالات، برای آموزش مفهوم عدد ترجیحاً با عدد ۲ #شروع می کنیم، به نوعی می توان گفت که داشتن دو دست، دو پا، دو گوش، دو چشم و… در بدن تصویر عدد ۲ را در ذهن هر کسی حک کرده و کودکان نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

دو شی کاملاً #شبیه هم ( از نظر شکل، رنگ، اندازه و…) را جلوی کودک روی میز قرار داده و #توجه کودک را به آن ها معطوف می کنیم، با #انگشت روی اشیا زده و می‌شماریم ۱، ۲ و سپس به همراه کودک این عمل را تکرار می‌کنیم. پس از این که کودک آن را شمرد می پرسیم چند تا است؟ به او کمک می‌کنیم تا به پاسخ (۲ تا) اشاره کند، معرفی عدد ۲ را با اشیا مختلف، در مکان ها و زمان های مختلف انجام می‌دهیم تا کودک #مفهوم عدد ۲ را درک کند.

پس از اینکه کودک تا حدودی #مفهوم ۲ را یاد گرفت از او می خواهیم از هر شئی که مشخص می‌کنیم ۲ تا #جدا کند، کودک باید از تعدادی اشیا که روی میز است ۲ تا را به ما بدهد؛ متعاقب آن #می‌پرسیم: «چند تا جدا کردی؟» و به او یاد می‌دهیم که پاسخ دهد؛ «دو تا» وقتی کودک در این زمینه هم موفق شد، #برعکس آن را هم انجام می دهیم. ۲ شی را در دست گرفته یا ۲ انگشت را به او نشان می‌دهیم و می پرسیم:« این چند تا است؟» کودک باید بشمارد و یا به صورت کلی تشخیص دهد و یاد بگیرد جواب درست بدهد.

در صورت لزوم و همکاری کودک، می توان این تمرین را با سایر اعداد نیز انجام داد

کد خبر:1173

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *