به گزارش پایگاه خبری پهنه پرواز به نقل از کانال آموزش اختلالات، بیشتر فعالیتهای نوشتاری بچههای کندنویسی باید در #مدرسه و میان همکلاسیها انجام گیرد تا حس #رقابت کودک تحریک و خودباوری او رشد کند.
هر چند وقت یک بار #مسابقهی تند نویسی در کلاس انجام گردد تا این گونه کودکان به فعالیت واداشته شوند.
#رنگ_آمیزی نقاشیها به صورت حرکت افقی، عمودی و مورب کمک شایانی در تندنویسی دانش آموز دارد.
کودکان کندنویس را وادار سازید تا روزی ۵ دقیقه #سینه_خیز بروند، چون این عمل در هماهنگی اعضای بدن بسیار موثر است. همچنین قبل از نوشتن، هر روز ۵ دقیقه #انگشتان کودک را نرمش باز و بسته بدهید.
ترغیب و #تشویق بچهها به خوش نویسی و تندنویسی نیز موثر میباشد.
به علت #خستگی زودرس این گونه دانش آموزان، بهتر است #فعالیتهای آنان در چند مرحله انجام گیرد؛ در ضمن به آنها تکالیف #کم_حجمی بدهید.
تجربه ثابت نموده انجام #بازیهای_محلی که با حرکت سریع و زیاد همراه است، در تندنویسی کودک موثر میباشد.
#خطوط دفتر کودک را یکی در میان با رنگ های مختلف #پررنگ کنید , مثلاً یک خط زمینه سبز باشد و خط بعدی آن قرمز باشد.
#خمیر بازی و #چنگ زدن به خمیر و ورز دادن آن با دو #انگشت سبابه و اشاره.
نوشتن از روی #الگوی کلمات (نقطه چین) . می توانید برای این کار زمان بگیرید و سعی کنید زمان هر مرتبه کمتر شود .
#جستجوی اشیاء ریز مثل تیله، نخود, و … در داخل کیسه پراز ماسه و نمک یا چوب اره شده با #انگشتان دستی که کودک مداد را با آن به دست میگیرد.
#غلتاندن گوی در داخل نمک و ماسه با انگشتی که کودک مداد را با آن به دست میگیرد.
انداختن #کش اسکناس به دور انگشتان دستی که کودک با آن مینویسد و سپس باز کردن انگشتان تا کش به شکل النگو در مچ بیفتد.
انجام #ورزش های انگشتان مثل حرکت انگشتان و باز و بسته کردن آن ها .
بهتر است کودک به خط نسخ بنویسد نه شکسته نستعلیق (نه زیبا نویسی) و پس از یادگیری درست نویسی به زیبا نویسی پرداخته شود .
کودک با دستی که قلم را در آن می گیرد از روی زمین #چوب_کبریت های پخش شده را یکی یکی جمع کند.
#چنگ زدن و #فشردن توپ پلاستیکی یا تویپ چرخ ماشین و دوچرخه با انگشتان دستی که کودک قلم را با آن به دست میگیرد.
#بلند کردن وزنه های سبک به وسیله ی کش با دستی که مداد را با آن می گیرد .
ریش ریش کردن نخ کاموا با انگشتان دستی که قلم را با آن به دست میگیرد.
#باز و #بسته کردن درب بطری، پیچ و مهره و قفل در با #کلید در سایزها و اندازه های مختلف در زمان مشخص با انگشتان دستی که با آن مینویسد .
شمارش #اسکناس با دو انگشتی که مداد را با آن ها به دست می گیرد . ورق زدن کتاب نیز با دوانگشت مفید است.
جمع کردن #سوزن ته گرد از روی آیینه با دوانگشت اشاره و سبابه که قلم را با آن ها بدست میگیرد. و از کندنویسی جلوگیری می کند.